• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
HupHupHolland

Grondwater of regenwater

Recommended Posts

Hallo,

Wat zouden jullie gebruiken?

Grondwater of regenwater ?

Ik heb even een test laten doen op mijn grondwater , en heb onderstaande info gekregen.

Van het regenwater heb ik geen test.

• PH                     : 6.5
  • Zoutgehalte     : 509 µS/cm
  • Calcium            : 52.7 mg/l (= 17.5°F)
  • Nitraat               : 17.5 mg/l nitraat-N (= 77 NO3 mg/l)

Grondwater lijkt me goed in de groei maar minder voor de bloei door het hoge nitraat gehalte.

• Like 1

beide niet....

waarom zou je?....zo duur is kraanwater niet.......in nl.....en het is het beste van europa...

in spanje werkt men met osmose water...mja...dan moet je corrigeren voor de ontbrekende zouten heb ik begrepen.....

regen water ook....regenwater bewaren is ook niet altijd simpel...ivm algen en bacterien...en de kosten van de vaten....en na een droge periode komt het vuil van je dak in de opslag...

1 hour ago, HupHupHolland said:

Het gaat me om de chloor die erin zit, in kraanwater.

in zeer hoge uitzonderingen gebruikt men chloor in Nederland.zeker niet altijd..maar in de hete zomer of bij na een lekkage.....in buitenlandse fora schrijft men er veel over....daar is het meer relevant....

heeft je water leverancier dat op de website staan?

Nederlands kraan water heeft 200 verschillende bronnen...vandaar wisselende ec van het kraan water...

laatst was er een programma op tv....ik dacht radar......

er worden in nl filters verkocht om op de kraan te zetten........ze werden getest....en er zaten na behandeling meer bacteriën in het water....omdat de filters een vermenigvuldiging plek werd voor de bacteriën .....   :( 

niet gebruiken dus !

On 2-12-2021 at 21:24, HupHupHolland said:

Ha DeVos! 

Bedankt voor de info, even nalezen.

Ik wil gewoon het bodemleven in de potten niet kapot maken.

Groet

ja snap ik...maar daar hoef je in nl niet bang voor te zijn....

voor 2 euro kan je ook 100 liter osmose water halen

Wat is osmosewater - Osmose water kopen (osmosetanken.nl)

vooral glazenwassers doen dit....want dan kan je streeploos ramen poetsen.

de kalk is dr uit gehaald.

Wat is osmosewater

Osmosewater wordt ook wel gedemineraliseerd water genoemd en is water in zijn puurste vorm. Het is namelijk vrij van kalk, lood, zouten, ijzer, natrium, kalium, magnesium en organische vervuiling. Osmosewater is om die reden erg puur en laat daarom geen strepen of vlekken achter. Dit pure water is ook in staat om goed door te dringen in het oppervlak. Op deze manier wordt het reinigen van bepaalde objecten een stuk fijner, aangezien het een mooi resultaat geeft. Zo is osmosewater uitermate geschikt om allerlei materialen en objecten schoon te maken, maar wordt het ook veel toegepast  in aquariums en vijvers. Osmosewater wordt om zijn pure vorm ook gebruikt voor  de verzorging van planten.

volgens mij kunnen de organische binnen kwekers in nl gewoon drinkwater gebruiken.

en net als iedereen een vat vullen....en 24 uur een pompje dr in en het op de juiste teperatuur brengen met een vatverwarmer.

swinters is het drink water best koud.

On 2-12-2021 at 14:32, DeVos said:

beide niet....

waarom zou je?....zo duur is kraanwater niet.......in nl.....en het is het beste van europa...

in spanje werkt men met osmose water...mja...dan moet je corrigeren voor de ontbrekende zouten heb ik begrepen.....

regen water ook....regenwater bewaren is ook niet altijd simpel...ivm algen en bacterien...en de kosten van de vaten....en na een droge periode komt het vuil van je dak in de opslag...

Ben je daar helemaal zeker van?? Dan raad ik je aan om eens een litertje of 4 te distilleren dan zie je met het blote oog wat er aan rotzooi in zit !! Laatste 20 maanden is er aanzienlijke schommeling in de waterkwaliteit hier is het zelfs zo triest dat ik met kraanwater nog geen stekken meer gemaakt krijg !! Neen de kwaliteit van het kraanwater is zeker niet goed !!! dat zijn fabels die de roverheid je wil laten geloven :-) 

• Like 1

1 hour ago, Test@ment said:

Ben je daar helemaal zeker van?? Dan raad ik je aan om eens een litertje of 4 te distilleren dan zie je met het blote oog wat er aan rotzooi in zit !! Laatste 20 maanden is er aanzienlijke schommeling in de waterkwaliteit hier is het zelfs zo triest dat ik met kraanwater nog geen stekken meer gemaakt krijg !! Neen de kwaliteit van het kraanwater is zeker niet goed !!! dat zijn fabels die de roverheid je wil laten geloven :-) 

ik zie wel commerciele rovers in de reclame die je een apparaatje aan willen smeren voor 300 euro om je leiding water te ontkalken....en andere rovers die je filters willen verkopen waarvan bewezen is  door consumenten organisaties dat die filters juist de plekken zijn waar de bacteriën zich vermenigvuldigen.

zoals ik al zei....drinkwater heeft 200 bronnen in nl...en ja sommige kwekers hebben de pech in zeer zacht water te zitten en lopen dan tegen kalk tekorten aan.....en ja ik geloof dat ons drinkwater het beste en veiligste is van Europa.

maar de commercie laat je graag 100x meer betalen ( fear sells !  )  voor een plastic flesje uit de super....  :) en dat koop ik ook...als ik in Spanje ben....

als je gaat distilleren of demineraliseren haal je alles er uit en hou je puur h20 moleculen over over........   en dat water is echt niet lekker....dat vind ik dan...geen smaak aan... :( 

mja dan haal je ook de kalk en magnesium dr uit....en dat vinden je planten ook wel niet fijn....en das geen rotzooi....niet voor plant of dier...

hoe behandel jij je water voor organische binnen kweek ? topic starter wil dat ook graag weten vermoed ik...

Ik gebruik de laatste 2 jaar een mengeling  van putwater en regenwater, het regenwater zit in plastic 1000liter containers uit foodgrade plastic uiteraard is algenvorming dan al snel een isseu en dat heb ik opgelost door  die 5 tanks uit hun metalen kooien te halen en ze 2 lagen zwarte steenslag te geven ( dat elastische spul dat onder auto's gespoten wordt) .

Het putwater komt uit een 16 meter diepe put en is puur grondwater. Je hoort  mij ook niet zeggen dat het water uit de bronnen in NL niet zuiver is, het is in de distributie dat de troep erin komt!! Er worden tig van supplementen toegevoegd enkel en alleen om het zwakke waterleiding netwerk te beschermen en te reinigen . Ik zit dan wel in Belgie maar living soil kan je hier gevoeglijk op je buik schrijven als je met kraanwater kweekt en hoor van steeds meer mensen in NL dezelfde problemen met stekken maken en dergelijke . Qua flesjes  water kan ik je enkel gelijk geven !! Enkel spa blauw zitten geen droogresten in ( neen ben niet gesponsord door spa :P ) en de rest wil ik nog niet gebruiken om men auto te wassen lol .

On 6-12-2021 at 03:54, Test@ment said:

Ik gebruik de laatste 2 jaar een mengeling  van putwater en regenwater, het regenwater zit in plastic 1000liter containers uit foodgrade plastic uiteraard is algenvorming dan al snel een isseu en dat heb ik opgelost door  die 5 tanks uit hun metalen kooien te halen en ze 2 lagen zwarte steenslag te geven ( dat elastische spul dat onder auto's gespoten wordt) .

Het putwater komt uit een 16 meter diepe put en is puur grondwater. Je hoort  mij ook niet zeggen dat het water uit de bronnen in NL niet zuiver is, het is in de distributie dat de troep erin komt!! Er worden tig van supplementen toegevoegd enkel en alleen om het zwakke waterleiding netwerk te beschermen en te reinigen . Ik zit dan wel in Belgie maar living soil kan je hier gevoeglijk op je buik schrijven als je met kraanwater kweekt en hoor van steeds meer mensen in NL dezelfde problemen met stekken maken en dergelijke . Qua flesjes  water kan ik je enkel gelijk geven !! Enkel spa blauw zitten geen droogresten in ( neen ben niet gesponsord door spa :P ) en de rest wil ik nog niet gebruiken om men auto te wassen lol .

ik denk dat in België een ander regime is voor water supplumenten en de staat van onderhoud van het leiding netwerk.....

als je geen stekken kan maken van wiet door het water is dr echt wat goed mis.....tis en blijft onkruid.....bijna niet dood te maken in mijn beleving.....tenminste ik moet er behoorlijk me best voor doen...  :)

heb je geen osmose water overwogen?  

==================================

Chloor in kraanwater, hoe zit het echt? - Drinkwaterplatform

Water met chloorsmaak in veel landen normaal
Wereldwijd is het het op veel plekken de normaalste zaak van de wereld: het kraanwater smaakt naar chloor. “Op veel plekken in Zuid-Europa proef je het bijvoorbeeld meteen”, zegt Merijn Schriks, toxicoloog bij drinkwaterbedrijf Vitens. “In Nederland komt dat niet voor.”

Nederland uniek: geen chloor in drinkwater
Nederland is namelijk echt een uitzondering in de wereld. Waar in andere landen nog regelmatig een flinke dosis chloor (chloorbleekloog om precies te zijn) aan het gezuiverde water wordt toegevoegd om ziekmakende bacteriën en virussen te doden, is dat in Nederland niet nodig.

Niet nodig door betere leidingen
“Dit komt omdat het distributienetwerk van waterleidingen in Nederland beter onderhouden is dan in veel andere landen”, vertelt Ans Versteegh van het RIVM, die veel onderzoek doet naar de drinkwaterkwaliteit in Nederland. De leidingen vertonen amper lekkages, waardoor schadelijke stoffen en ziekteverwekkende bacteriën en virussen niet de kans krijgen om via die lekkages in het gezuiverde drinkwater te komen. En omdat alle bacteriën en virussen waar nodig al bij de waterzuivering onschadelijk worden gemaakt met bijvoorbeeld UV-licht of ozon, is het niet nodig om een desinfecterend middel als chloor toe te voegen.

“Door ons goede leidingnetwerk is geen desinfecterend middel als chloor nodig”

Alleen minieme hoeveelheid chloordioxide bij PWN en Evides
Zit er dan helemaal geen chloor in kraanwater? “Alleen drinkwaterbedrijf PWN en Evides voegen uit voorzorg een minieme hoeveelheid chloordioxide toe aan het drinkwater”, vertelt Versteegh van het RIVM. Chloordioxide is minder schadelijk dan chloorbleekloog. Zo ontstaan hierbij niet de schadelijke trihalomethanen. “Bovendien is de hoeveelheid toegevoegde chloordioxide zo klein en vervalt het zo snel dat het niet meetbaar is als het water het distributienetwerk ingaat. Dat staat dus totaal niet in verhouding met de hoeveelheid chloor die je vaak in het buitenland tegenkomt.”

Veel chloor niet alleen vies, ook ongunstig voor kwaliteit
Die hogere concentratie aan chloor in kraanwater in het buitenland is vaak niet niet alleen ongunstig voor de smaak. Toxicoloog Schriks: “Als er chloorbleekloog wordt toegevoegd kan het allerlei reacties aangaan

Ik heb een osmose filter.... PH schiet dan naar 8 - 9 en EC 0,01. Je wilt niet weten hoe gor dat afwal water er uit ziet. 

Ik voeg daarna gewoon Mg en Ca toe.

3 hours ago, Stoney said:

Ik heb een osmose filter.... PH schiet dan naar 8 - 9 en EC 0,01. Je wilt niet weten hoe gor dat afwal water er uit ziet. 

Ik voeg daarna gewoon Mg en Ca toe.

je haalt dus eerst de mg en ca eruit.....en voegt het later toe.....

probeer maar eens je vat op nieuw door het osmose filter te laten lopen.....dat ziet het dan net zo goor uit.......dat gore is volgens mij geen vergif of zo....

jij bent wel in nl neem ik aan?..

in Spanje kan je niet zonder....daar moet je wel....met osmose werken ook voor minerale voeding...

nl water is top.....Heineken is dr rijk van geworden......nog steeds worden sloten vol lekker Nederlands water geëxporteerd als bier dan... :) 

On 7-12-2021 at 22:02, DeVos said:

nl water is top.....Heineken is dr rijk van geworden......nog steeds worden sloten vol lekker Nederlands water geëxporteerd als bier dan... :) 

Heineken en bier in dezelfde zin vloekt net zo erg als militair en intelligentie in dezelfde zin hahaha 

• Haha 1