• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Tat2peet

AK-47 en OG Kush onder 150W LED

Recommended Posts

Zo, na een tijdje afwezig te zijn geweest pak ik de draad weer op. Van de week gestart met 2 tentjes, bijna identiek aan elkaar. Ik deel hier 1 tentje en zal af en toe iets van de naastgelegen tent plaatsen.

Wij kijken deze ronde naar 3 verschillende AK-47's en een OG Kush. De AK's zijn van Sensation Seeds, Serious Seeds en m'n eigen lijn. De OG Kush is van Dinafem.

Lampje is simpel, een Mars TS1000, we kweken op mapito (met druppelaars) met een voedingslijn van ion-quest. Wellicht nog een pufje CO2 links en rechts.

Tentje 2 is een lekker rommeltje, staat een Cascade Connie, wat Durban, Critical en een Choco haze.

IMG_0853.jpg

• Like 1

De OG is een kneusje helaas (oud zaad?), ik heb dus een plekje vrij. De AK's hebben toch een week of 10-11-12 vanaf nu, dus ik kan deze makkelijk vervangen. Welke zouden jullie kiezen?

- Grand Daddy Purple
- The Incredible Bulk

- L.A. Amnesia

- Super Silver Haze

- Gelato #33

- 7th Wave

- Spumoni

- Choco Haze

- Cascade Connie

- Pruple Kush

Zitten er wel een paar tussen die ik nog niet eerder heb geprobeerd, sommige zijn wat klassieker. Wat zouden jullie kiezen?

De GDP of de Purple Kush leunen het dichtst aan denk ik zo.

Dus zou mijn keuze naar één van die 2 gaan.

1 hour ago, Tune said:

De GDP of de Purple Kush leunen het dichtst aan denk ik zo.

Dus zou mijn keuze naar één van die 2 gaan.

De GDP is wel mijn favo @Tune, maar ik had al besloten om van alles 1 te zaaien (zojuist gedaan) en nog wat andere soorten ook. Eens kijken welke zich het snelst en mooist ontwikkeld (ik hoop de GDP!!!!!!)

• Haha 1

@Tune, de GDP blijkt als eerste te ontkiemen, samen met de Spumoni. Denk dat er dus een AK’tje naar de andere tent mag gaan verhuizen. Nu nog eens kijken of ik wat koudere lucht over de GDP kan laten lopen voor een mooi kleurtje. Door de CO2 is mijn temp natuurlijk wat hoger.

Woohoo...we have lift off!

Je kan er ook dagelijks een wandeling mee gaan maken buiten  :D Met deze temperaturen zal dat ook wel lukken om ze paars te krijgen.

4 hours ago, Tune said:

Woohoo...we have lift off!

Je kan er ook dagelijks een wandeling mee gaan maken buiten  :D Met deze temperaturen zal dat ook wel lukken om ze paars te krijgen.

Een bolderkar met wiet? Lijkt me een verdienmodel in zitten, zoals mensen tegenwoordig betalen om met koeien of alpaca's te knuffelen bv....je zet me aan het denken!

Volgende blaadjes komen er aan, dan ook maar een pufje CO2 er bij toch? Dagelijks een uurtje, volgende week naar 4 uur.

IMG_0914.jpg

IMG_0913.jpg

Hoe zit dat met die CO2 in een tent. Die vervliegt toch zou ik denken...is dat dan niet zonde?

Of heb ik het weer totaal verkeerd?

Valt wel mee Tune, de CO2 en de ventilatie staan op een klok. Ze schakelen om en om en de ventilatie haalt voornamelijk de bovenste laag lucht weg (warmte). Het mag best zo’n 30 graden hier hoor.

• Like 1

31E9151B-201C-44CB-A96F-660CB8D08BA0.jpeg

D621F71F-4FD1-473F-B84C-BC90E39BA761.jpeg

Lamp staat nu op 100%, RV op 90%, CO2 op 1000 ppm. Bladsets volgen elkaar nu snel. Ik ga ze pletten en niet toppen denk ik, Ik frommel er wellicht nog een plantje her en der bij, iedere plant 1 enkele cola is wat mij betreft goed.

• Like 2

Die gaan als een speer, als je die vergelijkt met maandag  :-o 

Blijft mooi hè? Ik zie wel wat calcium tekort ontstaan, door de CO2 gaat alles nou eenmaal een stuk sneller. Vanavond aanvullen met calmag.

• Like 1

Shotje calmag en wat silicium erbij, komt vast weer goed. Heb de lamp wat laten zakken, internodes zitten lekker dicht op elkaar nu.

88710066-3DB3-4D5D-B31D-BDC7616171EC.jpeg

• Like 2

Dag 1 van de bloei is aangebroken. 13 dagen oud, ze mogen van mij gaan bloeien. Tent is maar 140cm hoog, bakken zijn 30cm, ruimte voor de lamp ong. 10cm, tussen lamp en plant 10cm. Planten kunnen dus max 90cm hoog worden. Ze zijn nu een 25-30cm hoog.

Stoei een beetje met de pH, heb hem op 5.6 staan maar een dag later staat deze alweer op 6.0....geen idee hoe het kan.

K23Lowr.jpeg

IMG_1045.jpg

Ik ben met mijn hydro teelt ook altijd aan het bijsturen, denk dat het een beetje aan het systeem ligt, op de grond teelt heb ik dat probleem niet want die pH meet ik nooit van de grond bedoel ik dan😁

On 30-1-2022 at 17:13, Tat2peet said:

Stoei een beetje met de pH, heb hem op 5.6 staan maar een dag later staat deze alweer op 6.0....geen idee hoe het kan.

Omdat er in je water producten zitten die je PH terug stabiliseren en terug op peil trekken zoals hij was toen het uit de kraan kwam. Dat heeft met onze gezondheid te maken zeggen ze haha, maar in realiteit is het eerder om het netwerk van de watervoorziening te beschermen tegen corrosie dat ze het water aan de zoete kant houden.

Grtzz

Test@

2 hours ago, Test@ment said:

Omdat er in je water producten zitten die je PH terug stabiliseren en terug op peil trekken zoals hij was toen het uit de kraan kwam. Dat heeft met onze gezondheid te maken zeggen ze haha, maar in realiteit is het eerder om het netwerk van de watervoorziening te beschermen tegen corrosie dat ze het water aan de zoete kant houden.

Grtzz

Test@

Thanks, zal ik anders overgaan op osmose? Ik maak hier iedere dag al 40 liter voor m’n zee-aquarium…kan dus best een beetje meer maken.