• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Firstgrowuknow

Planten blijven klein, takken zwak

Recommended Posts

Beste leden, Ik ben een maandje geleden begonnen met mijn eerste indoor grow. Ik heb een tent van 70x70x160 en een 150 Watt LED Lamp (ts1000), allebij van Mars Hydro. 

Ik zit nu 29 dagen in de grow en ik vind de plantjes maar klein blijven. De lamp die heb ik al wat hoger gehangen maar dat mocht niet baten. Ik heb de plant ook nog een beetje voeding gegeven. De bladeren die zijn nu zo groot aan het worden dat ze beginnen te hangen. En de takken die spreiden zich heel ver uit. Misschien omdat het bladerdek te dik is ?

Hij groeit een beetje raar vind ik maar eerlijkgezegd weet ik ook niet precies waar ik naar moet kijken.

Alvast bedankt !

20220119_233804.jpg

20220119_233807.jpg

20220119_233817.jpg

20220119_233823.jpg

20220119_233838.jpg

20220119_233843.jpg

Hoe vaak geef je ze water?

Bij ons zien de planten er ook zo uit als mn vrouw ze vergeten heeft water te geven :D .

Ben benieuwd wat de andere mensen denken.

Heb je een goeie afzuiging? Ventilator?

En inderdaad goed checken dat ze niet droog komen te staan. 

Ps: geduld is een mooie zaak 😉

Wat is de temperatuur en de LV, aan de rode steeltjes te zien heeft ze het niet te warm, wat is de EC die je meegeeft en de pH die je aanhoud allemaal factoren die kunnen meespelen, en ook wat hier boven al gezegd word, info is alles.

@Mr. Green @Rizla @edjuhhh

Ik geef ze ongeveer om de 2 dagen water,

Temperatuur van de tent is altijd rond de 24 25 graden. En ik gebruik gewoon kraanwater hier zal ik wel raar aangekeken door worden sinds ik veel over ph zie op de forums. Mr green ik weet niet wat je bedoelt met EC dus kan dit ook nu niet zeggen

EC is de voeding waarden die je meegeeft aan je water, ik begrijp dat je die niet meet net zoals je pH?

Temperatuur is wel oké al zou het iets warmer kunnen 26 a 27 maar 24 a 25 is prima.

Wat voor voeding geef je en hoeveel, geef je volgens een schema of doe je maar wat 😂😂

@Mr. Green Ik heb een volledige kit van Biotabs.nl gekocht, de instructies heb ik geprobeerd te goed mogelijk te volgen sinds de kit voor een Autopot systeem bedoel is.( Wat mij niet werd verteld toen die aan mij werd verkocht ). De kit bevat vaste voeding in form van tablets en vloeibare voeding

Ik heb nog een plek over en weet nou niet of ik door moet gaan met deze kit of over moet stappen op alleen vloeibaar

Op de foto staat wat er in de doos zit

20220120_162319.jpg

Ik ben voorzichtig met advies geven, dat heeft me al eens een hoop ellende gegeven. Indien het mijn hokje zou zijn zou ik de onderste bladeren weg halen, zorgt voor meer licht en geeft energie aan het groeien. Biotabs is leuk voor buiten imo, maar niet onmogelijk voor binnen. Je kleur is goed, ik zie geen overvoeding. Hoe zwaar zijn de potten? Staan ze niet te nat?

• Haha 1

Heb je ook een tray waar de autopot in staat?

Als dat het geval is kan je ze volgende keer van onderen water geven.

Zelf gebruik ik ook autopots icm cocos en powder feeding.

Ik denk idd te nat , te droog of te nat lijkt veel op elkaar.

Als het blad niet slap hangt maar stevig zijn dan staan ze te nat.

Op zich zouden die tabs gewoon binnen gebruikt kunnen worden.

Er zitten vlgs mij ook bacteriën en schimmels in verwerkt.

Je kan gewoon kraanwater gebruiken.

Check google op kweekjes met biotabs.

On 20-1-2022 at 23:52, Firstgrowuknow said:

Ps. De bladeren die aan de top groeien die zijn nu naar binnnen aan het krullen.

Klinkt als klauwend blad. Dat krijg je juist weer als de plant probeert verdamping tegen te gaan. Wanneer probeert een plant verdamping tegen te gaan? Als ze te weinig water heeft.

Gewoon een theorie..... jij weet het het beste.

Succes verder met je first grow!;)

Die lege pot eruit, netjes rooster spannen.

Klokje omzetten , grote schutbladen snoeien ...

Dat zou ik doen.....

Dat je planten klein blijven wil zeggen dat ze genoeg licht krijgen.

Ze voelen zich goed waarom zouden ze dan strekken.

Wat Rizla zegt, lege pot eruit en alles terug goed plaatsen in de tent.

Als je wil kan je er een scrognet boven hangen.

Die klok op 12/12 zetten en als de grote bladeren in de weg zitten kan je ze nog steeds eraf knippen.

Eens ze op 12/12 staan dan krijgen ze een groeispurt.

Je kan eventueel de kleinere planten op een verhoging zetten zodat ze op gelijken hoogte komen met de grootste plant.

voor de rest wat de heren hier boven al zeiden 😁👍