• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Stroper

Nieuwe uitdaging

Recommended Posts

Koop de gold rush aub niet ,waardeloze planten ,wij hebben ze jaren geleden gehad ,zeg maar een jaar of 8 geleden ,toen waren ze goed ,nu al jaren heel slecht ,waardeloos 

Wat is het tegenwoordige probleem met de goldrusch? Dat ze met de jaren steeds later beginnen afbloeien?? En dus niet meer tijdig oogstrijp geraken?

wat de boeren bij ons in de buurt doen is landbouwgips vermengen met de kleigrond, dit zorgt voor een betere structuur en gips is goed voor de voedingsopname.

bij ons ligt het met bulten op de bieten opslag plaatsen, ik verwerk het de laatste jaren ook door mijn moestuin.

On 20-2-2022 at 21:25, Stroper said:

@Jay Green: drogen/oogsten heb ik al ongeveer een idee hoe en vooral waar ik het kan doen, maar dat is een probleem voor later.. als ik de revieuws nalees over de guerilla grows, dan zie ik dat er helaas heel veel mensen zelfs niet tot oogsten toekomen.. dus dat oogsten of drogen zie ik maar als een luxe-probleem voor later..😁

10x meer zetten als je kan oogsten....en dan maar hopen dat je een luxe probleem krijgt.. :) 

• Thanks 1
  • Haha 1

Ik ben van mening dat potgrond of cocos naar je spot brengen veel te veel sleurwerk en risico is.

Gewoon niet kweken op voedingsarme droge zandgrond waar enkel gras en berken of dennen op staan. Bijna alle rest valt op te lossen met verhoogde bedden en voeding.

• Like 1

5 hours ago, OutdoorKing said:

Ik ben van mening dat potgrond of cocos naar je spot brengen veel te veel sleurwerk en risico is.

Gewoon niet kweken op voedingsarme droge zandgrond waar enkel gras en berken of dennen op staan. Bijna alle rest valt op te lossen met verhoogde bedden en voeding.

Ja idd , het is steeds weer een extra risico als je met al die zakken naar je spot toe moet gaan, het ideale is natuurlijk een spot op goede grond vinden. Dan enkel goed diep omspitten om de grond los te maken en wat bemesting/voeding erbij.

11 hours ago, DeVos said:

10x meer zetten als je kan oogsten....en dan maar hopen dat je een luxe probleem krijgt.. :) 

En als het dan toch es moest reuze meezitten, dan haal ik gewoon een busje polen naar mijn spot... (en een doos schaartjes)😆

• Like 1
  • Haha 1

16 hours ago, fsmidt said:

wat de boeren bij ons in de buurt doen is landbouwgips vermengen met de kleigrond, dit zorgt voor een betere structuur en gips is goed voor de voedingsopname.

bij ons ligt het met bulten op de bieten opslag plaatsen, ik verwerk het de laatste jaren ook door mijn moestuin.

Ja idd dat heb ik ook al veel gezien dat er op sommige percelen enorme hoeveelheden kalk gestort wordt in de winter, om dan ik het voorjaar in te werken.

• Like 1

De 'echte' buitensoortjes zijn voor mij toch heribei, ierdbei en herijuana. Reguliere zaden en alleen via via te krijgen maar wel hele mooie wiet die tussen 15 sept en 5 okt helemaal rijp is. 

Deze soortjes worden ook al zeker 15 jaar gekweekt in de hollandse natuur en met succes

Goldrush zou ik niet doen nee.

Fsst gorila zelf geen ervaring mee maar heb er wel droge toppen van gezien, zag er goed uit en positieve verhalen van de kweker.

• Like 3
  • Thanks 1

On 20-2-2022 at 21:18, Stroper said:

@Jay Green: thinks for reply.

Ja, ik ga idd verschillende formules proberen, niet op 1 paard wedden..

Ik had me ook afgevraagd; als ik nu gaten delf, ik gooi de 15 bovenste cm humus- laag op de kant, dan de diepere klij strooi ik open rond de spot, en vervolgens ga ik het gegraven gat opvullen met humus toplaag  die ik samenhark op de spot zelf.

Op deze wijze vul ik een groot gat met enkel plaatselijke humus toplaag.

Scheelt een pak kwa aanslepen zakken compost,   vooral op risico van gezien te worden ook al...

Wat is uw mening hierover??

Mvgr

Of zo'n toplaag werkt, is sterk afhankelijk van waaruit het bestaat, en dàt bepaalt ook nog één en ander (ph etc). Het ene blad is ook het andere niet.

Als de spot onder die toplaag uit klei bestaat zal een enkel met toplaag gevuld gat de werking hebben van een spons, met als gevolg dat bij teveel regen je gat-inhoud eruit drijft en je mogelijk een put overhoudt. 

Velen kiezen liever voor een grondje naar eigen samenstelling* (soms in combinatie met grond van de spot), een mix die zich naar hun toe al eens bewezen heeft (door de seizoenen heen) en op terrein waarvan men de eigenschappen reeds heeft onderzocht en, tegen dit licht gehouden hebben om tot conclusies te komen van waaruit die mix wel of niet mag bestaan. 

Elke plek heeft haar eigen voorwaarden ten opzichte van de natuurlijke risico's om een goede kweek (oogst) mogelijk te maken.

Vaak wegen de onnatuurlijke risico's zwaarder - niet iedereen (vrijwel niemand) kan met toestemming ongestoord kweken op privéterrein van hectares tot en met september.. 

En daarom slepen we ("minder bedeelden" qua spot opties) al gauw met de nodige materialen door het land, want dat scheelt soms ook een berg meer dan alleen de investering - informatie opdoen van de bestaande grond en mogelijke toevoegingen kost namelijk ook allerminst een trip naar zo'n spot right? En hoevaak kun je je permitteren om op een spot te zijn? Daar is een schaal te verzinnen van "altijd" (dan knallen wat je er kunt) tot "Niet" (.. Seedbombs?)

We hebben vrijwel altijd "maar te rollen met een beperkt aantal opties" om daar vervolgens maar het beste van te maken omdat er nu eenmaal geen eindeloos veel spots ter beschikking zijn.

Bitch moeder natuur is oneerlijk..maar ik ben blij voor je dat je die grandioze opties hebt qua spots! 

Die soortjes, geen idee, mijn mening is.. zinloos in die, maar dat laat je ons dan maar zien hier..toch??! B)

*Idee:

- spot kalken voor (/tijdens) een regenbui

- paar weken met rust laten

- hoopjes mooie toplaag (brandnetels etc) net buiten je spot, naar je spot brengen (Bigshopper A) nadat je die kale plekken weer camoufleert (bedekt met resterende toplaag van buiten je spot) 

- Bigshopper B naast de te maken kuil op je spot

- kuil graven en daarmee Bigshopper B vullen 

- 1/3 van Bigshopper A op de bodem

- 1/3 van Bigshopper B

- 2 koppen kippenmestkorrels erop

- roeren tot.. je n harde krijgt? 

- 2x herhalen 

- hopen dat je bovenop "het gat"  juist een beetje "een bergje" hebt.. gevulde emmer met 10%ish bodem kan ook, of een complete zak potgrond erop (aan onder- en bovenzijde open, paar gaten rondom). 

- liefst n paar weken geduld hebben op de wormen etc. 

- vullen met leuke plantjes

- beschermen tegen shit

- oogsten

- DROGEN.. 

- Curen

- Vieren

:stoned-smiley:

Love

• Like 1
  • Thanks 1

Ik denk dat iedereen wel es naar het nieuws kijkt de laatste dagen.. zoals jullie al gezien hebben gaan de graanprijzen vliegensvlug omhoog. De boeren zien dit ook, en ze gaan nu massaal kiezen voor zomertarwe of korrelmais te zaaien. Wintertarwe is het al te laat daarvoor.

Ook brengt korrelmais relatief meer op dan zomertarwe, dus ik denk dat de meeste boeren massaal voor korrelmais gaan kiezen dit jaar...

Dus , ik wil niemand op ideeen brengen, maar er zal enorm veel mais staan deze zomer op onze velden.. let wel: deze korrelmais wordt soms al rond eind september geoogst... dus als jullie geen zatte koeien willen , vroege soortjes uitkiezen😁🙉🙈

wat is gelezen heb...is dat graan voor brood niet uit nl komt...ons graan is voor dieren...

korrel mais is slechts 1% van de totale mais oogst....en ik zie me niet meer mais kolven gaan eten.....want ik eet er nu geen enkele.....

energie mais voor bio gas zou aangemoedigd kunnen worden....maar de eu subsidies zijn er nog niet....de eu commissie verkondigt ook nu nep nieuws want wat ze beloven...kunnen ze zeker niet waarmaken...wat betreft van onafhankelijk worden van het grootste land te wereld.

vroege soortjes is de mais zijn sowie so nodig voor de mais......in een warme zomer is de mais voor koeien vroeg klaar....men begint van in het zuiden al te oogsten op 10 september....indien de boeren een vroeg mais soortje gezet hebben....

ik denk eerder dat er meer graan staat in nl zeker door akkerbouwers.....veeboeren zetten sowie so mais voor hun koeien....al is het nl beleid dat er 30% minder koeien moeten komen...ivm uitstoot

• Like 1

Mooi plekje om te growen.

Lekker open...dus veel zon

• Like 2
  • Thanks 1

2 hours ago, Tune said:

Bel endroit pour grandir.

Nice et ouvert ... donc beaucoup de soleil

Ja idd... heeft geen zin een spot te zoeken waar de zon niet bij kan hé. 

Ik zit in een bos maar met een grote opening op het zuiden. Enkel op oost smorgens en op west savonds verlies ik 1 a 2 uur zon door de belemmering vd bomen.

• Like 3

1 hour ago, boswandeling said:

Lijkt me een mooie plek met goede grond!

Denk ook dat de grond er goed is.. 

Is in ieder geval heel zachte grond, makkelijk graven en kom veel wormen tegen. Enkel een tapijt van brandnetels en hun wortels is er aanwezig.

Heb nu mooie gaten gegraven en kippemestkorrel in vermengd.

• Like 1
  • Thanks 1

Hoe meer brandnetels deste beter.

Brandnetels groeien op te voedzame om de grond juist armer te maken.

Ideale grond voor de brandnetel zn neef of liever nicht.

Dit gaat helemaal goed komen.

• Like 1
  • Thanks 1

8 hours ago, Stroper said:

Denk ook dat de grond er goed is.. 

Is in ieder geval heel zachte grond, makkelijk graven en kom veel wormen tegen. Enkel een tapijt van brandnetels en hun wortels is er aanwezig.

Heb nu mooie gaten gegraven en kippemestkorrel in vermengd.

als de grond echt zacht is...dan steek je je plant gat af met een schep...en dan rol je de gele wortels op als een deken.....:)  ...en dan de aarde eruit kloppen op de plantgat.... :) 

gallery_20003_7907_378596.jpg

foto van ong begin mei...... :) ...deze worden 2 meter...dus geregeld onderhoud want ze overwoekeren..in het begin... of ze vallen om in je plantgat met wat wind...

• Thanks 1

4 hours ago, fsmidt said:

Brandnetels groeien op te voedzame om de grond juist armer te maken.

deze bewering klopt niet volgens mij..........heb je een bron info...?

ze verrijken de grond volgens mij met steeds meer humus ......ik zit graag op een plek waar ze al 20 jaar of meer groeien...

In de ecologische successie zou ik denken dat brandnetels pionierplanten zijn. Deze pionierplanten maken de grond beter voor planten verder op de succesieladder wat na lange tijd in onze contreien vaak resulteert in de climaxvegatie van een beuken-eikenbos.
Of het daarbij gaat over hoe voedzaam de grond is dat weet ik niet. Ik vermoed dat de humus en het organische stof gehalte een grote rol speelt, alsook de nitraat verhoudingen die naar onder gaan alsook de bodemorganismen die van bacterieel naar meer schimmeldominant evolueren.

• Thanks 1

Nieuwe spot en dus ook andere grondstructuur..

10 à 15cm humus toplaag met daarobder zware gele kleigrond.

Goed voor de waterhouding waarschijnlijk ?

20220318_100724.jpg

20220318_100720.jpg

20220318_091530.jpg

20220318_091513.jpg

20220318_091508.jpg