• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Stroper

Nieuwe uitdaging

Recommended Posts

Hallo, ben nieuw hier.

Bereid om te luisteren en vooral heel wat bij te leren.

Mijn interesses gaan hoofdzakelijk uit naar outdoor en guerrilla kweek.

Ik ben een oud- stroper en jachtwachter , dus heel wat ervaring in de natuur.

Ik ben sedert dit vorig op pensioen en heb nu dus wat tijd voor deze nieuwe hobby.

Ik heb gezien dat er heel wat ervaren guerilla kwekers op dit forum zitten, dus hier zit ik wel goed , hoop ik..

Lets grow !

• Thanks 2

Ik vind door het bos de bomen niet meer..,

Zoveel verschillende zaadbanken, in nederland alleen al een 10 tal..

En iedere zaadbank zegt natuurlijk dat ze de beste strains hebben.. kan er mij iemand mss helpen met de keuze waar ik het best mijn zaden koop? Welke zaadbanken zijn volgens jullie het meest te vertrouwen, of zijn ze allen een beetje gelijkwaardig??

Ik merk ook grote prijsverschillen , zijn de duurste dan ook de beste/betere , of niet noodzakelijk??

mvgr

• Like 1

Dat is zeker niet noodzakelijk Stroper. Iedereen heeft zo z’n voorkeur denk ik, het ligt aan je smaak en voorkeur. AF of foto? Welke aantallen? Betrouwbare classics of hippe USA soortjes?

Ah, ik wil zowel AF als photo planten proberen. Ik heb namelijk plaats

zat.

Ik ben altijd jachtwachter geweest en ik heb enorm veel plaatsen en terreinen waar ik mijn gang mag gaan. Met toestemming van de grondbezitters welteverstaan. 

Ik kan hectares vol zetten met planten, maar ik moet ze weghebben voor 15 september ivm opstartende jachtactiviteiten dan... dus daar kan ik enkel werken met AF.

Voorts heb ik 2 guerilla spots, in de bossen van elk zo 20x15m , gericht op het zuiden.

Daar kan ik werken met planten die er kunnen blijven staan zolang ik maar wil.

Dus zou ik willen een mooie hoeveelheid autoflowers kopen en ook een 100-150 tal photo planten.

Dus wil ik enigszins wel kwaliteit , maar de prijs is ook niet onbelangrijk, aangezien het voor een grotere hoeveelheid gaat.

Alle tips zijn welkom.

Mvgr.

• Like 1

Ik neem aan dat je soortjes zoekt voor buiten.

Hiervoor werken leden veelal met eigen gekweekt zaad.

Er zijn ook enkele zaadboeren die mooie genetica hebben voor buiten. Vooral naar de oogsttijd kijken vind ik belangrijk.

Hybrids from Hell hebben mooie zaden voor buiten. https://nordicgenetics.net/en/

https://www.outdoorkingseeds.com/ 

LBH : https://www.labuenahierba.com/

Hoi Stroper,

ik zie hier de perfecte tester er zijn hier zat mensen die zelf zaden maken en willen laten testen.

zowel outdoor en LBH heb ik goede ervaringen mee.

@wiet61 wil ook nog wel eens met zaden strooien, succes met je buitenkweken

@Fsmidt: thanks voor de tip !

@Outdoorking: heb vorig jaar voor het eerst kleine test gedaan. Had 7 Autoflowers van sensiseeds , 2 ervan in de tuin gezet en 5 ervan op een guerilla lokatie.

De 2 planten thuis deden het uitstekend, ondanks het erg slechte regenjaar..

Ik heb deze 2 geoogst rond 1 augustus en ik had er 120 gram van, gedroogd. Mooie compacte toppen. Heb 1 plant vroegtijdig moeten oogsten door toprot zelfs..

Dus 120 gram vond ik een reuze resultaat van 2 autoflowers..

De andere 5 op de guerilla lokatie werden afgegeten door de hazen..

Vorig jaar had ik niet de tijd ivm mijn werk voor een deftige guerilla op te zetten.

Dit jaar ga ik wel tijd zat hebben. 

Ik heb ook heel veel plaats om te kweken, alles privé domeinen waar niemand op mag komen. Enkel vanuit de lucht moet ik oppassen, van op de grond geen probleem..

Mvgr 

• Like 3

6 hours ago, Stroper said:

De andere 5 op de guerilla lokatie werden afgegeten door de hazen..

Vorig jaar had ik niet de tijd ivm mijn werk voor een deftige guerilla op te zetten.

Dit jaar ga ik wel tijd zat hebben. 

welkom stroper !

lekker hoor hazerug :D

pas op hoor....wildkweken is een ernstige verslaving  :D 

On 16-2-2022 at 15:46, Stroper said:

Ah, ik wil zowel AF als photo planten proberen. Ik heb namelijk plaats

zat.

Ik ben altijd jachtwachter geweest en ik heb enorm veel plaatsen en terreinen waar ik mijn gang mag gaan. Met toestemming van de grondbezitters welteverstaan. 

Ik kan hectares vol zetten met planten, maar ik moet ze weghebben voor 15 september ivm opstartende jachtactiviteiten dan... dus daar kan ik enkel werken met AF.

Voorts heb ik 2 guerilla spots, in de bossen van elk zo 20x15m , gericht op het zuiden.

Daar kan ik werken met planten die er kunnen blijven staan zolang ik maar wil.

Dus zou ik willen een mooie hoeveelheid autoflowers kopen en ook een 100-150 tal photo planten.

Dus wil ik enigszins wel kwaliteit , maar de prijs is ook niet onbelangrijk, aangezien het voor een grotere hoeveelheid gaat.

Alle tips zijn welkom.

Mvgr.

dit zijn de bekende 5 wildsoorten.....maar de provinciale wetgeving en landelijke vrijstellingen ken je natuurlijk als geen ander.. ;)

Wildsoorten:

Houtduif: 15 oktober – 31 januari

Wilde eend: 15 augustus – 31 januari

Fazant: haan – 15 oktober – 31 januari

Fazant: hen – 15 oktober – 31 december

Konijn: 15 augustus – 31 januari

Haas: 15 oktober – 31 december

tja een mix van af en vroege en latere soortjes geeft de beste kans op een oogst.....je weet het nooit met het Nederlandse weer....bovendien ben je alleen neem ik aan dus wil je ook spreiding van oogst hebben....

tune gaf je al een paar hele leuke links...

de breeder biogenetic kan je ook toevoegen uit Polen...verkoopt op div sites oa deze..

Biogenetic (gnomesgarden.pl)

tja...en een Nederlands soortje  serious 6

Serious 6 Strain | Originals by Serious Seeds

uit de uk....helaas nu buiten de Eu dus...dus mss een probleem=risico  nu met invoerrechten ?

Real Gorilla Seeds – Grow like a pro, reap what you sow

op www.uk420.com is hij heel populair....

op je spots is het wel lekker als je water hebt...rivier/sloot of een water berging..ivm snik hete zomers...

• Like 1

@DeVos: bedankt voor de tips ivm de zaadbanken & strains.

Wat betreft het eten van wild ; ik ben het na al die jaren zowat een beetje beu gegeten..

Enkel nog wat gevogelte maak ik soms klaar. En een haas voor in de winter een kom pâtée te maken. Vroeger was iedereen ook altijd blij met een stukje wild, tegenwoordig kun je het bijna aan de straatstenen niet meer kwijt.. en als ge dan nog iets wilt weggeven, dan willen ze nog dat het gevild of gepluumd is... bijna moet je het nog zelf braden ervoor..

Wat betreft uw jacht datums, klopt, maar die zijn niet overal dezelfde ; nederland, belgie Vlaanderen, belgie Wallonie , frankrijk... steeds andere openingsdatums..

Ook de te bejagen wildsoorten verschillen sterk van regio tot regio of van land tot land.

Ik ga ook alles heel alleen doen kwa kweek,

Dan heb je ook niemand die je kan verlinken of rippen ofzo.. en ik hoef geen stadsduif bij mij te hebben om in het veld stommiteiten te begaan.

En natuurlijk probeer ik altijd een spot te vinden waar een beekje of poeltje in de nabijheid is, maar dat is niet altijd evident.

Anders maar stuk plastic folie en een gat graven voor opvang regenwater.

Wat betreft de zaden: die wil ik enkel ophalen in nederland ofzo; ik wil geen online shopping , dat laat altijd sporen na..

Dus liefst zelf ophalen en ter plaatse contant betalen. Das het veiligste.

Mvgr 

• Like 1

15sept weg zijn , dan moet je wel een hele vroege soort hebben , want rond die tijd komt bijna alles 

er van af , dat kan dus al niet , autoflowers dat is helemaal niks .

Gewoon een stuk zoeken waar de boswachter niet komt , je hebt niks aan die boswachters , Ik ben zelf altijd met een boswachter mee gelopen hoor .

Van jongs af aan , hij stroopte bij het leven , daar durfde de politie niet in het bos te komen , stonden altijd met lekke banden hahahahah 

we plaatse spijker planken .net onder het zand waar ze door reden , de boswachter zei tegen de politie dat ze moeste komen wanneer hij dat wilde , en niet anders .

We hebben ze nooit meer gezien .

En net wat je zei , eerst kregen we voor een ree 100 euro , nu raak je het aan de straatstenen niet meer kwijt , ze willen het schoongemaakt en in stukken gesnden hebben 

nog net niet gebraden , ik lus het ook bijna niet meer , elke dag aten we thuis wild ,dat kwam de strot niet meer in op de duur .

Biogenetic zaden moet je niet hebben , die heb ik gezet , alleen de fast serious is daar goed van , de rest is bagger slecht 

GGS zaden zijn goed en veel beter , maar die zijn bijna niet te krijgen hier in ons land , ook bestellen word moeilijk , gelukkig ken ik onze pool een beetje die ze voor me kopt .

Biogenet

@wiet61: eerst en vooral, thanks voor uw bericht.

Ik heb idd ook 2 hele mooie guerilla spots waar er normaal gezien geen mens bij kan komen..

De ene spot is ongeveer 20mx15m open gebied in een bos . Ik kan natuurlijk niet op de uitersten planten , want dan zet ik deze planten te weinig in het zonlicht. Maar kan er toch een redelijk aantal kwijt denk ik.

Hoeveel plaats moet ik laten tss twee gaten?

Ik heb deze week es gegraven om de grondstructuur te bekijken, ik denk dat ik daar heel goede grond heb. De grond is een soort humus- teelaarde zoals je ze kunt kopen in zakken. de bovenste 15cm althans. Het is enorm makkelijk graven althans, de grond is niet zwaar of aangedrukt.

Maar mss beoordeel ik het verkeerd in hoor, ik heb er geen grote ervaring mee..

Mijn vraag is: hoef ik die grond te vermengen met potgrond of cocos??

Of zou het ook gaan met gewoon de plaatselijke grond goed diep los te spitten?

Raadt u me aan toch kippemestkorrel erdoor te mengen?

En vooral: welke soorten strains zou u , met uw kennis van zaken op deze spot plaatsen?? Welke zaadbanken ? Welke soorten??

Er zijn er ècht zoveel , ik heb al bijna heel die site hier doorgelezen, en hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel..

Ik heb al 10 x mijn wenslijstje aangepast..

Moesten er minder zijn, dan was het veel makkelijker, nu is het ècht een doolhof voor mij...

Voor de rest ga ik wel min of meer mijn plan kunnen trekken denk ik, enkel geraak ik er maar niet uit welke soorten ik nu moet aankopen...

Ik ben trouwens ook al bezig met hennepzaden te ontkiemen , om een beetje te oefenen kwa methodes van ontkiemen.

Mvgr 

een plek van 20x15 in een bos is mooi...maar hoe hoog zijn de bomen er om heen?.....en je wil wel zon op je toppen hebben vooral in de oogst fase......tegen oktober komt de zon niet zo hoog meer...

ik zou adviseren een grow topic aan te maken met fotos...

succes !

@DeVos: ja, ik heb een.opening op het zuiden, maar natuurlijk heb ik smorgens oost en savonds west wel enige belemmering van de bomen..

Noord zit ik tegen een bomenrij aan, maar dat geeft niet.

Maar een bos zonder bomen is ook heel moeilijk te vinden hé 😁

• Haha 1

idd...zolang ze maar niet te hoog worden....vele spots worden door boomhoogte onbruikbaar....met de tijd...

ideaal is een spot met zo vroeg mogelijk in de ochtend zon op de toppen....in de oogstfase......en een beetje wind blaast de toppen ook droog....in een bos blijft het vaak vochtig zoals je weet....de bos randen lenen zich er meer voor..

dus een beetje plek is bv in de jonge aanplant.....en ja op plaatsten waar de brandnetels/riet  de 2 meter aantikken...daar zal je ook niet snel mensen tegen komen.... :) 

• Like 1

@DeVos: tja.. een ideale spot is heel moeilijk te vinden..

Je moet afwegen wat de veiligheid is van de spot, tegen wat de ligging/omgeving is van de spot.

Meestal is het zo dat de veiligste plaatsen soms niet de ideaalste zijn kwa kweekkapaciteit..

De ideale spot is natuurlijk deze die heel moeilijk te vinden is voor buitenstaanders en die dan nog ook de ideale zon- capaciteiten heeft.

Een beekje vlakbij , en nog es goede grond en dan is het helemaal top😀

Maar we kunnen niet alles hebben tegelijk ook hé 💁‍♂️.

Maar als ik moet kiezen , ga ik dan nog liever voor maximale veiligheid.. 

Wat baadt het als je mega mooie planten hebt staan , die vlak voor je neus weg geript worden. 

Mvgr

De fast serious was goed en de fast gorilla van 00seeds ,did hedge nog andere mooie die ik dit jaar ga zetten voor de test ,de fast serious glue heb ik ook gekocht ,verwacht ik ook veel van ,de bubblegum van 00 seeds ,nog niet gezet Mart verwacht er veel van 

de zaden die ik zelf heb gemaakt zij. Allemaal vroeg zat ,maar nog geen fem erg zat 

naar ik ga veel zetten ervan  dit jaar 

de freezeland -mm de golden heribei ,de Wilde heribei ,de herijuana -mm allemaal goed ,met soms een latere soort die begin okt klaar is met mooi spul 

ik heb nog veel meer soorten die niet genoemd zijn natuurlijk

gewoon proberen zou ik zeggen ,

Op de gronden bij u groeien daar brandnetels ,dat geeft al een indicatie of de grond gezien ph waarde goed is ,anders moet je de grond goed gaan maken  ,ik hoef dat niet te doen ,hoef is alles goed ,naar toch voeg ik afgewerkte grond toe in een gat die ik gratis krijg bij een shop .

zon licht in de morgen is altijd goed drogen de toppen vlug op in aug sept ,minder kans op rot ,in ede avond vind ik het niet zo belangrijk ,bij mij is na 4 uur de zon ook weg ,tenminste niet meer constant ,ook lekker bij heel warm weer natuurlijk 

• Like 2

Ja de grond is goed denk ik..

Er staan alle soorten onkruiden maar nu nog alles verdroogd van.vorig jaar.

Het is een spot in langsrichting oost-west.

Open op het zuiden, toe op het noorden.

Mss moet ik de eerste meters in oostelijke richting niet gaan aanplanten, omdat ik daar smorgens langer ga moeten wachten om de zon op de planten te hebben..

• Like 2

Ik schuif aan!

:)

Prima zadenleveranciers zijn genoemd, heb met Outdoorkingseeds goede ervaringen.

Ligging van de spot klinkt de moeite waard (en inderdaad wat schuiven voor de ochtenden aan het eind). 

Idee:

Paar gaten met verschillende  grondsamenstellingen - op iedere potentiële spot (bijv. 1 met enkel spotgrond omgespit, 1 met alleen kippenmestkorrels erbij, 1 met ).. 

Niet te veel in stoppen / verwachten..

en.. wat blijft plakken dit jaar, het volgende seizoen deftiger aanpakken!:stoned-smiley: 

120 van een autoflower is mooi zat, maar het blijft wel een autoflower.

Gewoon van alles wat proberen, zit ongetwijfeld wat tussen..!

Drogen/oogsten beetje bedacht? 

Als iets de moeite waard is om goed te doen, is het ook de moeite waard eerst slecht te doen.. Anders kon en deed elke smoker zijn rookwaar uut de bosjes trekken hier... En da is nie! :vlieg:

Ik wens u veel succes met de rit olden stropert, 

en lekker wild is niet vies. 

Knallen!! 

@Jay Green: thinks for reply.

Ja, ik ga idd verschillende formules proberen, niet op 1 paard wedden..

Ik had me ook afgevraagd; als ik nu gaten delf, ik gooi de 15 bovenste cm humus- laag op de kant, dan de diepere klij strooi ik open rond de spot, en vervolgens ga ik het gegraven gat opvullen met humus toplaag  die ik samenhark op de spot zelf.

Op deze wijze vul ik een groot gat met enkel plaatselijke humus toplaag.

Scheelt een pak kwa aanslepen zakken compost,   vooral op risico van gezien te worden ook al...

Ik dacht aan de goldrusch van spliffseeds,

De fast serious6 van gnomes

Fast gorilla van gnomes

Fast gorilla van oo seeds

Grapefruit van fem seeds

Wat is uw mening hierover??

Mvgr

@Jay Green: drogen/oogsten heb ik al ongeveer een idee hoe en vooral waar ik het kan doen, maar dat is een probleem voor later.. als ik de revieuws nalees over de guerilla grows, dan zie ik dat er helaas heel veel mensen zelfs niet tot oogsten toekomen.. dus dat oogsten of drogen zie ik maar als een luxe-probleem voor later..😁