• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Dutchbeta

BioTabs substraat

Recommended Posts

Ik ben van plan om dit jaar een autoflower (Charlotte's Angel Auto) te kweken in mijn loggia(balkon maar dan 'binnen' en afsluitbaar mbv glas). Ramen staan pal op het zuiden. Ik zit vooral te twijfelen over welke substraat te gebruiken. Wel weet ik zeker dat ik biologisch wil kweken. In feite heb ik nu het volgende bedacht. 50% plagron Cocos 50% Batmix en de starter producten van BioTabs in een 20 of 25 liter pot. Is dit te enthousiast qua voeding? Ik lees op meerdere plekken dat BioTabs op lightmix niet altijd genoeg voeding geven voor de gehele cyclus. Hebben jullie tips voor het beste resultaat? ik ben een beginnende kweker (twee rondes guerillakweek gedaan).

Lightmix is altijd een goed begin, je heb dan de voeding geheel in eigen hand, bio is niet mijn ding maar er is genoeg goede voeding daarin, ikzelf heb de voeding het liefst in eigen hand en laat het niet over aan tabs of dergelijke.

Hoe groter de pot (zeker bij bio teelt) hoe beter, een 30 a 35 liter pot lijkt mij voor een auto een prima maat ik zou niet kleiner gaan 😁👍

Oke, dus een lightmix met biologische voeding zou volstaan dan? 

Reden voor biologisch kweken is ten eerste een tikkeltje gemak en ten tweede de smaak. Wiet uit de volle grond bleek in mijn ervaring (bijna) lekkerder dan de meeste binnenwiet. 

Top, dan ga ik voor iets grotere potten kijken.😅

Ik kweek altijd op LightMix welke ik meng met batmix (1 zak light en 1/2 zak bat).

Deze meng ik goed door elkaar en dan vul ik mijn potten.

Als voeding gebruik ik al jaar en dag BAC Organic Bloom, gewoon het gewenste aantal ml in je kraanwater pleuren omroeren en klaar.

Niets van PH of EC meten.