• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Bongoking83

Elektronica veilig aansluiten

Recommended Posts

Hoi growers,

Ik heb een vraagje over het veilig aansluiten van elektronica voor mijn kleinschalige kweekje. De bedoeling is om enkele white widow autoflowers te gaan kweken in een kweektent van 1 X 1 X 2. De elektronica die aangesloten moet worden is:

• Dimbare Led lamp Mars Hydro TSW2000 (Max vermogen 300W)
  • Regelbare afzuig ventilater vents tt silent-m 125 (max 29W)
  • Zwenkventilator van ongeveer (20-25W)

Is het voor de veiligheid OK als dit alles wordt aangesloten op 1 stekkerdoos die vervolgens op 1 stopcontact is aangesloten? Of moet de lamp worden aangesloten op een relais zoals gebruikelijk is bij HPS lampen?

Ik ga maar 3-4 planten kweken in 11 liter potten omdat het de eerste keer is en om de planten relatief klein te houden. de tent komt dus zeker niet helemaal vol te staan.

Je kunt het gewoon op één stekkerdoos zetten als je maar kijkt of de stekkerdoos zwaar genoeg is, met andere woorden wel een goede en geschikte kopen.

Ik heb in m'n kleine tent ook alles op 1 stekkerblok hangen.

In de grote tent staat alles op een relais, omdat ik die nog had van uit de goede oude HPS tijd  ;)

Geen probleem, ook niet voor een tijdklok etc. Tot 3600W kun je alles over 1 groep (16A)  gooien, tenzij.....je op de groep waarop je wil kweken al een wasmachine, waterkoker etc etc staan uiteraard. Tel ff alles op van die ene groep en je weet het.

On 24-3-2022 at 20:17, Tat2peet said:

Geen probleem, ook niet voor een tijdklok etc. Tot 3600W kun je alles over 1 groep (16A)  gooien, tenzij.....je op de groep waarop je wil kweken al een wasmachine, waterkoker etc etc staan uiteraard. Tel ff alles op van die ene groep en je weet het.

dit dus, hou altijd een vuistregel aan van max 3500 W, en kijk ook een beetje naar de kwaliteit, hoe dikker de draden hoe beter zeg maar... 

en, @Tat2peet dat is dus bij mij het geval :D, nou ja, de waterkoker niet, maar wasmachine, droger, frietpan :D 

Daarom staat bij mij de lamp uit 's nachts, dan kan die 2kW kachel niet zoveel kwad als ie aanspringt