• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
HupHupHolland

LED dimmen of hoger hangen (LUX)?

Recommended Posts

Hey allemaal,

Even een kort vraag.(let op klein tentje)

Opzet

• Tenje van 40/40/120
  • Samsung LED panel 100 Watt.

Gevonden op het internet

• Maximale aanbevolen verlichtingssterkte: 75.000 lux
    • Klonen en zaailingen: 5000-7000 lux
    • Groeiperiode: 15.000-50.000 lux
      • Groeifase optimale PAR / PPFD waarde: 300 - 400 µmol/m2/sec
    • Bloeiperiode: 45.000-65.000 lux
      • Bloeifase optimale PAR / PPFD waarde: 600 - 1500 µmol/m2/sec

Calculator LUX TO PAR

Vraagjes

Ben je beter om de LED op ongeveer 10 Watt te zetten maar dichter bij de zaailingen (lux meter geeft 7K)

Of ben je beter om de LED hoger te hangen (maar op 100 Watt) tot de LUX meter 7K aangeeft?

10 Watt is stukken goedkoper natuurlijk maar is het ook krachtig genoeg?

Bij de volgende stap zou ik dan in de groeiperiode 30K lux willen aanhouden.

ook hier hetzelfde .... hoger hangen en meer Watt of lager hangen met minder Watt maar zelfde 30K lux aanhouden.

Bedankt!

Tja, ik kweek ook klein en ik groei voor onder een 40 watt ledbar, ik varieer verder de hoogte een beetje op het oog. je ziet vanzelf of ze strekt. Het is een beetje aftasten he. Ik heb in mijn 60x60 kastje een 120W lamp hangen zonder dimmer. Ik heb geregeld light stress, en ik denk dat dimmen zou helpen, maar ja, die moet ik los kopen, dus hang ik de lamp wat hoger en hou ik het in de gaten.

@HupHupHolland, Je kunt in jou geval beter het licht dimmen, als je een luxmeter hebt hang je je lamp op zo'n 25 a 30 cm van de dame en dim dan je licht naar (in het begin) de ondergrens dus 5000 lux, en kijk hoe ze er op reageert, gaat het goed zet je de lamp op zeg 7000 lux, maar hou wel de warmte onder de lamp in de gaten is het te warm kun je de lamp verhogen en de lux opnieuw afstellen.

• Like 1