• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kritischemassa

Buitenkweek 2022

Recommended Posts

Neen. Bloei is niet afhankelijk van aantal lichturen dus volgens mij is het onmogelijk ze te reveggen

• Thanks 1

Oooowwww...autoflowers! My bad!

Mss ben ik niet zo slim....maar een geluk dat ik ook nog lelijk erbij ben   :blink:

• Haha 1

Inmiddels weer een weekje verder, week 7, of dag 49 na zaaien. De bloei zit er stevig in maar ik heb last van slakken en gespuis, zeker nu het weer wat vochtiger was. Nou ja, zoals ik altijd zeg, ik zie wel en anders, dan kijk ik wel.!¿

IMG_20220518_094155617.thumb.jpg.db6ddd147b5a1f29b945c3a3d171f0e2.jpgIMG_20220518_094146254.thumb.jpg.e8c9d251da14bf9b4ef12bf70f7ca6c6.jpgIMG_20220518_094140724.thumb.jpg.4c02705f280d352f61fda3a29e3f95dc.jpgIMG_20220518_094131824.thumb.jpg.1c4f1a7792e483f28b1eb8636551b130.jpgIMG_20220518_094112883.thumb.jpg.ac7a6fb19e5731a31087ba98c7140c4c.jpg

• Like 2

5 hours ago, Tune said:

Slakkenkorrels strooien...bij mij in de tuin overleeft niets zonder deze korrels.

ik begin het ook te vrezen, heb er vandaag met dit noodweer ruim 10 uitgeplukt, slakken he, niet toppen gvd

:D

gezeik!

Punt is, ik heb een spreeuw en egels en die eten ook slakken, nou ja dat zou dan volgens de handleiding de bedoeling zijn ofzo, maar goed, ik wil die beestjes niet dood ofzo, zeker niet voor wat wiet, dus ik heb het niet zo op die korrels, of hyperventileer ik weer eens?

Ik heb van die mooie blauwe korrels. https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/4453/professionele-slakkenkorrels-1000-g?gsh=1&gsk=1&gclid=Cj0KCQjw1ZeUBhDyARIsAOzAqQKx_5zPqJCtyF7iltfVCIAau7hYKp8T0F7scYO7vte53N5HXl8jGrYaAu7pEALw_wcB

Slakken houden er wel van want ze gaan er als een pijl naartoe.

Eens ze van die korrels gegeten hebben gaan ze weg en sterven ze. Je vind de dag erna een hoop slakkenhuisjes of naaktslak lijkjes.

Nu ja....ik woon in een rijhuis welke door muren omringd is dus een egel heb ik nog nooit in m'n tuin gezien.

Vogels daarentegen wel maar die laten die slakkenhuisje met rust.

Mijn ervaring is ook dat vogels en egels niet dol zijn op vergiftigde slakken. De uitgedroogde lijkjes blijven meestal liggen tot ze dusdanig verschrompeld zijn dat je ze amper nog kunt zien :)

. Zeker weten doe ik het echter niet, dus als het je lukt om ze op tijd weg te plukken, zou ik voor de zekerheid toch maar die methode hanteren. 

34 minutes ago, Janwiet said:

Zeker weten doe ik het echter niet, dus als het je lukt om ze op tijd weg te plukken, zou ik voor de zekerheid toch maar die methode hanteren

Ik bewaak ze als een moederkloek, en joh ik zie wel, en anders kijk ik wel, wat ik al zei, om een beetje wiet ga ik geen egels, spreeuwen of mijn katten omleggen :D 

Ik heb overigens gisteren wel een heel dek van hele nare scherpe gedroogde coniferentakjes uitgestrooid, kijken of dat werkt (of averechts, dan weet ik dat ook weer :D)

• Haha 2
  • Sad 1

18 minutes ago, kritischemassa said:

welnee joh, wie niet waagt :D maar ok, meeste van mijn experimenten zijn vaak het gevolg van verkeerde keuzes

Ik ben ook heel goed in slechte beslissingen. :D

19 minutes ago, Tune said:

Ik ben ook heel goed in slechte beslissingen. :D

Bijsturen noem ik een experiment en dan lijkt het net alsof ik het zo geplanned had, werkt bij mijn werkgever ook al bijna 25 jaar :D

• Haha 2

9 hours ago, kritischemassa said:

Ik heb overigens gisteren wel een heel dek van hele nare scherpe gedroogde coniferentakjes uitgestrooid, kijken of dat werkt (of averechts, dan weet ik dat ook weer :D)

gaat niet lukken.....:D;)

Nou een natte dag en nacht verder en jongens, ik zou slakken moeten gaan kweken weet je dat?

Ik denk dat ik een echte kweekbaas zou zijn, wie ein eckte ekcte! Ik heb denk ik zo 8 segrijnslakken en 20 naaktslakken geoogst. gemiddeld zo'n 10 gram per slak schat ik in, drooggewicht kom ik later mee maar ik schat toch al snel 20 tot 25 gram, en als ik dat deel op het verbruik en watergift, voeding, CO2 afgifte en opname en tijd denk ik dat ik ruim onder de 23 cent per gram slak zit. 

Dus!

:D nee nah ja, schade valt mee tot nu, maar die spreeuw kijk ik voorlopig echt niet meer aan, zoveel moeite is dat vangen nou ook weer niet, en dat beest zit maar op zijn dikke hol een beetje lodderig toe te kijken, die egels zijn al helemaal aartslui....

echt hoor....

• Haha 3