• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kritischemassa

Buitenkweek 2022

Recommended Posts

On 21-5-2022 at 08:11, kritischemassa said:

Nou een natte dag en nacht verder en jongens, ik zou slakken moeten gaan kweken weet je dat?

je kan ook spreeuwen kweken...:D

• In de Middeleeuwen werden al spreeuwenpotten gebruikt. Doel: vette spreeuwenjongen oogsten uit de broedpotten om ze op te eten. Tot voor kort werden ook in België jaarlijks tienduizenden spreeuwen gevangen voor menselijke consumptie. Sinds de afschaffing van de vogelvangst in 1972 is de spreeuwenvangst in België verboden. Toch zette die traditie zich nog lang illegaal door. In 1986 kostte een ongekuiste spreeuw 7 BEF, een gepluimde 12 BEF. In restaurants aan de kust werden spreeuwen vaak opgediend als jonge kwartels.

Spreeuw | Natuurpunt

4 hours ago, DeVos said:

je kan ook spreeuwen kweken...:D

• In de Middeleeuwen werden al spreeuwenpotten gebruikt. Doel: vette spreeuwenjongen oogsten uit de broedpotten om ze op te eten. Tot voor kort werden ook in België jaarlijks tienduizenden spreeuwen gevangen voor menselijke consumptie. Sinds de afschaffing van de vogelvangst in 1972 is de spreeuwenvangst in België verboden. Toch zette die traditie zich nog lang illegaal door. In 1986 kostte een ongekuiste spreeuw 7 BEF, een gepluimde 12 BEF. In restaurants aan de kust werden spreeuwen vaak opgediend als jonge kwartels.

Spreeuw | Natuurpunt

Ja die groeit hier dus vanzelf, koddig beestje wel. Stapt parmantig door die tuin, terwijl er twee katers liggen te luieren. Maar het is er maar 1, solitaire dieren he. Dus ja, dat is ook geen vetpot.

Niet enkel spreeuwen werden vroeger hier in B gevangen en opgegeten maar ook mussen.

Ik weet nog in mijn jonge tijd (idd enkele decennia geleden) dat m'n grootvader en zijn buur mussen in de tuin vangen met een klapval.

En 's middags was er dan een pan mussen op het menu.

Maar ook een duifje werd regelmatig gevangen en later de pan in. Dat vond/vind ik wel lekker.

• Thanks 1

12 hours ago, Tune said:

Maar ook een duifje werd regelmatig gevangen en later de pan in. Dat vond/vind ik wel lekker.

ja man lekker duiven borst :) 

• Like 1

6 hours ago, kritischemassa said:

6 dikke slakken, en echt nou ik denk 10 naaktslakken geoogst, dit gaat prima zo, en ik druip... en mijn vrouw twijfelt aan mentale toestand, en dat is terecht!

jaman....in het donker met een zaklampje....dan vind je de meeste... :) 

12 hours ago, Tune said:

in en na de oorlog werden er in nl duiven gehouden voor het vlees.....het ging om jonge (post) duiven.....net voor dat ze leren vliegen....dan zijn de op zijn lekkerst :) en vetst...

En een weekje verder. De oorlog tussen KritischeMassa en de slakken laat Rambo I, II en III verbleken tot een mierzoet disneysprookje. Verspreid op het slagveld liggen de slakkenlijken als macaber voorbeeld voor hen die volgen!

IMG_20220525_143723712.thumb.jpg.3e0b2d825e1f9f944264d44bafc0b7f4.jpg

Nah, ja nee, deze, dat was dus gisternacht, ik lag zo aan die slakken de denken in bed, want dat doe ik vaker, en daar wil ik verder hier niet over uitwijden, want dat is immers een ander forum. Maar dus ik denk nah ik ga even kijken en ik loop daar zo, dikke joint, op mijn blote voet, krak gatver damme! jonge!!! KUTZOOI allemaal slak en prut godver tieves beesten echt hoor! Ik word weer pislink, man man man......

Maar dus nou, ja verder, maar foto's doen he, er is er 1 die dikke kleine vooraan die het echt prima doet, verder veel vraat hoor, man man

IMG_20220525_143635997.jpg

IMG_20220525_143639295.jpg

IMG_20220525_143645026.jpg

IMG_20220525_143652293.jpg

IMG_20220525_143659155.jpg

IMG_20220525_143704687.jpg

IMG_20220525_143709950.jpg

IMG_20220525_143712349.jpg

IMG_20220525_143717782.jpg

Nou, dit was de spreekbeurt hier weer heur, vragen? Tips& tops?

Ik ben maandag ook nog eens door mijn tuin gewandeld na een flinke regenbui, gelukkig met schoeisel aan.

En ik moet zeggen dat ik een behoorlijke slakken seriemoordenaar ben geworden. Ik kom allicht op het 7 uur slakken journaal met een mooie foto van mij. :) 

Vraat kan niet zo'n kwaad meer. Planten zijn nu groot genoeg.

Uiteraard verder in het oog houden, ik had vorig jaar ook ineens een hoop rupsen die mijn planten aan het teisteren waren.

Die hebben wel serieus wat schade aangebracht. En die k*t vogels hadden uiteraard niets door want die rupsen waren in camouflage. :ph34r:

Verder mooie planten man. Komt goed.

:D ik denk echt dat ik de Putin van de slak ben, die gasten zitten bevend voor het journaal met mijn foto in beeld he, en dat is goed, dat is prima, ze moeten dood, kapot en ook stuk!

EINZ ZWIE!!!! 3

• Haha 1

2 hours ago, kritischemassa said:

Nou, dit was de spreekbeurt hier weer heur, vragen? Tips& tops?

Kopertape? 

De tops heb je al aan je plant hangen:D lekker  vroege buitenoogst heb je daar staan!

• Haha 1

Kopertape vind ik echt een onzinnig product :ph34r:. Net als die slakkenkorrels zonder metaldehyde.. Het lijkt leuk en het verkoopt maar werken doet het niet.

Laatst weer een doosje blauwe korrels gehaald en zet dit jaar ook biervallen.
Zag deze week bij de action van die wespenvangers.. Die gele dingen eruit halen en vullen met bier en klaar. als het goed is een werkende straal van 3meter rondom het potje..

Knoflook of neem oplossing wil ook wel helpen :) tegen andere beestjes

• Like 1

14 minutes ago, Anonymous said:

Kopertape vind ik echt een onzinnig product :ph34r:. Net als die slakkenkorrels zonder metaldehyde.. Het lijkt leuk en het verkoopt maar werken doet het niet.

Laatst weer een doosje blauwe korrels gehaald en zet dit jaar ook biervallen.
Zag deze week bij de action van die wespenvangers.. Die gele dingen eruit halen en vullen met bier en klaar. als het goed is een werkende straal van 3meter rondom het potje..

Knoflook of neem oplossing wil ook wel helpen :) tegen andere beestjes

Ja hahaha biervallen heb ik ook een keer gedaan, maar ik ving vooral mezelf :D

;)

nee ik moet daar denk ik wel aan binnenkort, ik begreep overigens dat het die beesten om de gist gaat, dus wat suikerwater en gist, want dat lust ik niet, wel zo veilig :D 

• Haha 1

2 hours ago, boswandeling said:

ekker  vroege buitenoogst heb je daar staan!

ja laten we hopen. Ik wil nog een rondje AF doen en een herfstbloeier of 2... ik hou het graag klein in de tuin, want ja...  dus dan maar spreiden