• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
mr.Seedz

4x bruce banner in DWC

Recommended Posts

Voor mij de eerste keer een dwc kweekje .

2,5 weken geleden 10 Bruce Banner zaden laten komen (via seedsandneeds.com) .

6 ontkiemt en zijn ook alle 6 uitgekomen , hier heb ik uiteindelijk de beste 4 uit genomen.

hangt een led boven van 550 watt en draait nu op 40% en18/6 schema

vandaag deze omgezet in de dwc met de volgende waardes

PH. 5.5 en EC. 0,5 , heb nu alleen maar rootstimulator van Hortifit gegeven.

temp. met licht aan max 25,1 en een lv van 65

temp. met licht uit min 18,9 en een lv van 56

komende dagen zal ik vooral kijken hoe de waardes veranderen en van bovenaf water geven omdat de worteltjes nog niet in het water hangen.

IMG20220522122844.thumb.jpg.0a13529b39d73c032cc5bf89495694e3.jpgIMG20220522122853.thumb.jpg.162fcbda81d43fcf0bda4ee794647cf9.jpgIMG20220522122844.thumb.jpg.0a13529b39d73c032cc5bf89495694e3.jpg

• Like 4

Mooi systeem @mr.Seedz, ik zou de EC om te beginnen op 1.0 a 1.1 zetten als start EC dit kunnen ze makkelijk hebben nu 😁👍 voor de rest best mooie waardes 👍

Dankje Peet , er hangt een eco led SR550 boven welke momenteel op 40 procent staat .

Green , ik ga hem deze week aanpassen 

Thanks Tune ! 

Heb vandaag even gekeken en er komen nu al wat worteltjes door de mandjes ( wist niet dat het zo snel kon gaan ) 

On 23-5-2022 at 19:02, mr.Seedz said:

Heb vandaag even gekeken en er komen nu al wat worteltjes door de mandjes ( wist niet dat het zo snel kon gaan ) 

Die plantjes gaan als de gesmeerde bliksem als ze zich goed voelen. :) 

Thanks iedereen .

Vandaag een goede 10 liter water met voeding erbij ( voeding was voor 70 liter ) gedaan en het overtollige eruit gehaald ( gisteren klaar gemaakt ) momenteel geeft het systeem een EC van 1.1 aan en de PH 5.7

ik heb momenteel een speling van onderkant netpot tot wateroppervlak van 3 cm , iemand een idee wat de richtlijn ongeveer is ?

Ik hou meestal 2cm aan, zorg wel dat de wortels in het water hangen voor je die ruimte laat 

update week 3

De 4-ling groeit als onkruid  in positieve zin :P , verder laat ik ze lekker hun gang gaanen is er eigenlijk weinig te melden

waardes :

temp min 19,1 - temp max 25,4

lv min 45 - lv max 71

ph eigenlijk constant rond de 5,8

IMG20220530194525.jpg

• Like 3

@Mr.Green ik wil er nog een scrognetje boven gaan hangen , alleen eff kijken wanneer zodat de ruimte goed gevuld kan worden

• Like 1

update week 4

Dames lijken het naar hun zin te hebben , alleen hebben we 1 achterblijvertje (rechtsachter),  ook zijn ze deze week getopt .

komende week zal ik weer wat voedingswater gaan toevoegen aangezien de dames toch langzaam wat beginnen te drinken:P

ook heb ik vandaag de lamp van 40 naar 65% geschroefd

waardes :

temp min 17,8- temp max 24,6

lv min 53- lv max 79

ph rond de 5.8-5.9

IMG20220605123227.jpg

IMG20220605123241.jpg

• Like 1

Die rechtsachter heeft die vervormd/verdord blad?

Weet je wat de oorzaak ervan kan zijn?

De 3 andere zien er lekker vet uit.

Tune, die rechtsachter heeft iddd verdord blad , dat heb ik inmiddels weggehaald. waarom juist die wat achterloopt is mij ook een raadsel want ze krijgen alle 4 precies hetzelfde ( voeding , water , zelfde luchtsteen.  maar we zullen zien wat het gaat doen ;)

alleen ben ik nog aan het twijfelen wanneer ik ga beginnen met het scrognetje

Vanaf je ze op 12/12 zet zou ik het net erboven hangen.

Dan gaan ze in een spurt en kan je de takken op het netje binden.

Alhoewel kan je nu ook al.

Ik plaats meestal het net zo hoog dat ik nog eenvoudig kan wateren (ik kweek op aarde).

Dat zal op een 20-30cm zijn denk ik. Is een beetje op het gevoel, mijn net hangt aan kettingen en kan daardoor wat spelen qua hoogte.

@Mr. Green laat zijn planten idd door het net al groeien. Anders zijn topics er even op nakijken....staat massa's info in.

Niet vergeten dat hij micro kweek doet! Die lampen zijn niet zo sterk als die van jou, hij laat ze dan ook iets langer in groeifase.

• Like 1

Hangt ook een beetje van het soortje af de hoogte en dat je het door het net laat groeien vind ik. Mijn netje hangt meestal op 20cm met een hybride soort en ik wacht tot 2/3e het net vol is gegroeid voordat ik overga op 12/12. 

• Like 1