• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sunshine

4 plantjes in vollegrond zonder plantgat…

Recommended Posts

Hoiii

mijn vader heeft 4 plantjes in zijn tuin in de vollegrond gezet. 

deze plantjes Zijn 3 weken in een 1 liter potgrond potje voorgegroeid sinds de ontkieming. 

nu heeft hij de potjes in de vollegrond geplaatst zonder een plantgat uit te steken 😅. Inmiddels staan ze al 3 weken in de vollegrond maar ze zijn amper gegroeid…

wel valt me op de de stam ontzettend hard is geworden..

1 plant staat in mijn tuin in een speciekuip met potgrond en die is extreem gegroeid uiteraard…

mijn vraag aan jullie is , komen deze plantjes er op dn duur doorheen met de wortels? Of is het vaak een verloren zaak?

zijn tuin zit op donkere(zwarte) zandgrond. Je steekt er gemakkelijk een steekschep in de grond… 

Kan ik er nu nog iets aan veranderen? Of zouden ze er vanzelf wel doorheen moeten komen?

beetje lastig in te schatten zonder fotos :D sowieso moet je niet bij mij zijn, maar wat meer info is denk ik wel handig, op welke node zitten ze nu bijvoorbeeld, hoe zien ze eruit? Geel en kwijnend of mooi groen en biddend?

• Haha 1

Ja inderdaad, ik zal zsm wat fotos toevoegen. Dat maakt het een stuk duidelijker. Ik vraag me wel af of een wietplant überhaupt door vollegrond heen komt zonder het luchtig te maken.

Naar mijn ervaring wordt dat niet veel. Een maatje van me had vorig jaar 4 plantjes in de tuin. 2 in omgespitte gaten en 2 rechtstreeks in de volle grond. Het verschil was heel duidelijk te zien. Na een poosje die 2 kleintjes uitgestoken en weer teruggezet in een omgespit gat en toen groeide ze als kool. Makkelijke keuze dus als je het mij vraagt.

• Thanks 1

In onbewerkte zandgrond groeit wiet voor geen ene meter, is ook mijn ervaring. De plantjes zijn nu 'stunted' en zullen zoals Boswandeling al aangeeft waarschijnlijk weer gaan groeien als je ze verpoot in betere aarde!

• Thanks 1

Als de plantjes nog in de kleine potjes zitten dan zit volgens mij daar de bottleneck. Ze kunnen zich niet volledig ontplooien. 

Ze zullen allicht door de kleine gaatjes wel doorgegroeid zijn, wat je kan proberen is voorzichtig die potjes open breken (om de wortels zo min mogelijk te beschadigen) en zo de wortels hun gang laten gaan.

• Thanks 1

On 20-6-2022 at 11:31, Tune said:

Als de plantjes nog in de kleine potjes zitten dan zit volgens mij daar de bottleneck. Ze kunnen zich niet volledig ontplooien. 

Ze zullen allicht door de kleine gaatjes wel doorgegroeid zijn, wat je kan proberen is voorzichtig die potjes open breken (om de wortels zo min mogelijk te beschadigen) en zo de wortels hun gang laten gaan.

hij was gelukkig nog zo wijs om wel de potjes eraf te halen 😜

Bedankt voor jullie tips. Ik denk dat we de plantjes maar even uit gaan steken dan , om de grond eerst wat luchtiger te maken. 
ik zal wat fotos uploaden de eerst volgende keer als ik er ben.

Hier wat fotos van de dames in vollegrond...  inmiddels staan ze nu een week of 4 schat ik. Ik krijg het idee dat ze er mischien toch wel doorheen gaan komen…? Ze zijn een beetje gegroeid en de bovenkant van de plantjes worden alweer ietsjes groener.. ze waren behoorlijk geel

het onkruid rondom de dames is nu verwijderd. Na het nemen van de fotos 🤣

766BFBDB-8FB0-4A66-8FC4-F4B728F08BCD.png

01D57EE4-55F0-457A-8488-5A6205879DA5.png

16E0C61D-BDCA-4125-B39D-20F4F4471570.png

57781209-51E5-439C-8C5D-80DE70B47FB8.png

F39A9822-7BB6-42CC-BFBD-524F28DDB503.png

7CB0FE11-F57D-422A-9C91-952256261728.png

De grond lijkt vrij prima zo op het oog.. je zakt er ook behoorlijk in weg met de schoen.  Het heeft ook wel geregend dat zal wellicht een rol spelen

92B16922-FB17-4A5C-928C-F02AD5052705.png

4FFA8498-34CE-4E54-A469-EAD781B128D3.png

97C2C2FB-8ADE-460A-9C00-8728863DC0B4.png

Ondanks dat we in Nederland natuurlijk kampen met een GIGANTISCH stikstofprobleem, komen je plantjes in de volle grond stikstof tekort :)

Ik zou een flinke hand kippenmest door de aarde rondom de stammetjes heen harken. 

• Thanks 1

4 hours ago, Janwiet said:

Ondanks dat we in Nederland natuurlijk kampen met een GIGANTISCH stikstofprobleem, komen je plantjes in de volle grond stikstof tekort :)

Ik zou een flinke hand kippenmest door de aarde rondom de stammetjes heen harken. 

Hahahaha😂😂😂 ga ik doen thanks.ik  Heb nog wat zakken liggen 

• Like 1