• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
The herbalist

The herbalist

Recommended Posts

Hoi, ik lees hier al bijna 2 jaar mee maar had nog steeds geen account aangemaakt. Ik ben the herbalist, ik ben 2j geleden uit corona verveling met deze nieuwe hobby begonnen. Toch nog iets positief aan al die corona heisa. 

Aangezien ik nog student ben, kan ik thuis niet kweken en heb ik al 2j op rij Guerilla gekweekt waarbij ik alles vanuit mijn studentenkamer geregeld heb, voorgroeien op het dak, knippen en drogen in mijn kamer totdat heel het gebouw naar de wiet rook. :vlieg:

Hoewel ik heel graag kweek, rook ik zelf niet dus het is gewoon voor enkele vrienden die wel roken. Zelf vind ik het kweken gewoon heel erg leuk. Maar genoeg gezeverd over mij, tijd voor enkele foto's van de afgelopen 2 jaar! 

First king in de mais

IMG_20200919_073550.thumb.jpg.82c5d6055eb65fb563341450e448931c.jpg

Thai passion

IMG_20211016_164733.thumb.jpg.ab4dd8220fcb0dac5813a2cbfcd5632d.jpg

3 swiss kings

IMG_20210819_153856.thumb.jpg.f5b52abc624a2dd84290bdadce7da9a8.jpg

Een van de hoofdtoppen naast een 1,5l fles

received_323835895620842.thumb.jpeg.38fdc778ff4b2f4d93ad41367152b10b.jpeg

IMG_20200911_091735.thumb.jpg.5ef7e724b07182e8e63a3fa0a247c49f.jpgIMG_20210912_131255.thumb.jpg.4e3e486512b7775005c5df231430a801.jpg

• Like 3
  • Thanks 1

Welkom Herbalist.

Mooie planten en super oogst zo te zien.

welkom !  je mag best trots zijn op jezelf.. !  :) 

heel goed bezig !  :)

wel uit kijken met luchtjes.....een kleine afzuiger met filter....voorkomt veel ellende :) 

je hoeft maar net een beetje onder druk te maken in de kamer( ruimte ) waar je droogt....dan gaan alle luchtjes door je filtertje...

Thx! 

Het drogen doe ik wel in een tentje met afzuiging + filter maar het probleem was tijdens het knippen en de geur bleef wel een tijdje hangen in het gebouw. Ik heb de afgelopen jaren alles nat geknipt, ik ga dit jaar eens proberen om het met een soort trimbag doog te "knippen" want het knippen was wel heel tijdrovend, daardoor heb ik 4 planten volledig laten wegrotten vorig jaar. Dus alle tips om snel en veel te kunnen knippen zijn zeker welkom! 

Als je nat knipt dan raad ik een Tumble trimmer aan. Werkt bijzonder vlot en nadien alles op een droogrekje leggen in je tent.

Zo oogst ik meestal mijn buitenplanten

Indien je droog knipt dan eerst je planten op hun kop hangen tot de takjes knakken, nadien kan je de bladeren er gewoon afkruimelen.

Ik doe het dan met latex handschoenen, ik doe dit voor mijn binnenplanten.

En nog een tip : Als je knipt in je tent gaan zitten met afzuig aan.  ;) 

• Like 2

22 hours ago, Tune said:

Of lekker op de spot natuurlijk, of 50 meter van je spot vandaan. Dat doe ik het liefst. Thuis gelijk alles in de tent en dan snel de tent dicht.

En een tumble trimmer is inderdaad echt wel die paar honder euro waard. Ik heb het de eerste 2 jaar ook zonder gedaan maar achteraf verklaar ik mezelf voor gek. 

• Thanks 1

On 22-6-2022 at 03:01, The herbalist said:

Thx! 

Het drogen doe ik wel in een tentje met afzuiging + filter maar het probleem was tijdens het knippen en de geur bleef wel een tijdje hangen in het gebouw. Ik heb de afgelopen jaren alles nat geknipt, ik ga dit jaar eens proberen om het met een soort trimbag doog te "knippen" want het knippen was wel heel tijdrovend, daardoor heb ik 4 planten volledig laten wegrotten vorig jaar. Dus alle tips om snel en veel te kunnen knippen zijn zeker welkom! 

als je onder druk maakt in de kamer kan het nooit de gang op.....dus afblazen naar buiten....

nu heb je het rond gepompt in de kamer....denk ik...

droog knippen zou ik niet doen.....je moet dan veel volume/gewicht meenemen...

knippen op spot....in de koelte onder wat bomen   .de buds losknippen......dan op de droog locatie in 1 uurtje alles door de tumble trimmer en dan in je netje....

of de trimmer mee het bos in.......

dan heb je weinig volume-gewicht......en budrot zie je vaak als je de buds los knipt....dus je hebt dan later geen onaangename verrassingen...

On 22-6-2022 at 10:32, Tune said:

Als je nat knipt dan raad ik een Tumble trimmer aan. Werkt bijzonder vlot en nadien alles op een droogrekje leggen in je tent.

Zo oogst ik meestal mijn buitenplanten

Indien je droog knipt dan eerst je planten op hun kop hangen tot de takjes knakken, nadien kan je de bladeren er gewoon afkruimelen.

Ik doe het dan met latex handschoenen, ik doe dit voor mijn binnenplanten.

Ik had schrik dat het met de tumble trimmer niet goed geknipt zou zijn maar dat is dus niet zo? Ik ga proberen om dit jaar, beiden methodes uit te testen, thx! 

On 23-6-2022 at 09:06, boswandeling said:

Of lekker op de spot natuurlijk, of 50 meter van je spot vandaan. Dat doe ik het liefst. Thuis gelijk alles in de tent en dan snel de tent dicht.

En een tumble trimmer is inderdaad echt wel die paar honder euro waard. Ik heb het de eerste 2 jaar ook zonder gedaan maar achteraf verklaar ik mezelf voor gek. 

Thx! Ik ga het uittesten!

On 25-6-2022 at 16:53, DeVos said:

buds losknippen doe je met zon soort schaartje...

er zit een veertje in dus dat scheelt je blaren op je vingers :) 

Hydro Garden Precision pruners Curved blade titanium coated | Knippen, trimmen & snoeien | Greensell

Hydro Garden Precision pruners Curved  blade titanium coated

Hydro Garden Precision pruners Curved  blade titanium coated

hij is iets krom....maar das handig :) 

een gewoon tuincentrum heeft ze ook wel...

Alright! Bestel ik mee met de tumble trimmer, nu gebruikte ik altijd een schaartje uit een dissectieset. 

On 25-6-2022 at 17:31, goriilaunit said:

@The herbalist Ik heb na 8 jaar kweken een account aangemaakt, daar heb ik spijt van want nu zou ik een grote verzameling oude zaden hebben, gelukkig zijn er mensen die de oude genetica nog hebben.

Het goriilaunit, dat zou inderdaad mooi zijn. Misschien kan je ze nog vinden via dit forum. Ik ben momenteel vooral nog bezig met wiet kweken en nog niet met eigen soortjes te kweken maar ik heb hier wel interesse in. Misschien dat ik tijdens de winter eens binnen wat zaden probeert te kweken. 

• Thanks 1

@The herbalist Het loont de moeite om oude variëteiten te vermeerderen, ten minste om de 5 jaar, zodat ze niet van de markt verdwijnen. Thuis, heb je volledige controle over de teelt. Ik heb dit jaar ongeveer 70 planten, dus het is moeilijk om daarbovenop nog zaden te vermeerderen. Als ik er dit jaar in slaag om iets te vermeerderen, zal ik je graag iets sturen.

• Like 1