• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
hazemans

Bijzondere groei/bloei autoflower LST buiten

Recommended Posts

Dag allen,

Sinds enkele jaren zet ik in de zomer een paar plantjes buiten om in mijn behoefte/ hobby te voorzien, met dank aan alle informatie op dit forum is dit altijd redelijk goed gelukt.

Dit jaar 3 autoflowers gezaaid (60 day grapefruit van wietzaadjes.nl), zijn inmiddels 10 weken oud waarvan 6 weken bloei. Ze staan op batmix van Plagron en geef ook bloeivoeding van Plagron. ze zouden in 60 dagen klaar moeten zijn, maar dat zijn ze buiten natuurlijk niet. Ik denk nog een week of 2/3.

Omdat ik veel las over LST heb ik dat met 1 van de planten geprobeerd. Het leek voorspoedig te gaan, maar in de eerste weken van de bloei is ie enorm gaan strekken en dat lijkt nu (na 6 weken bloei) pas te stoppen. Het resultaat is een vreemd uitziende plant; de normaal compacte toppen zijn enorm uitgestrekt, maar glinsteren wel van boven tot onder van de trichomen. Ik heb dit nog nooit ergens gezien dus ben benieuwd of het jullie bekend voorkomt.

Ik denk zelf dat ik misschien iets te resoluut heb getraind; heb de hoofdstam tot aan de rand van de pot omgebogen en vervolgens via de rand steeds verder geleid. Mogelijk hebben de fanleaves te weinig licht gekregen waardoor ze is gaan strekken? Hoor graag jullie mening al is er weinig meer aan te veranderen. Ook ideeën over wat ik hier van kan maken zijn welkom (niet te moeilijk aub ;)) 

de rare LST plant:

image.thumb.png.3567c2d4d42b93c09ad25057407288cc.png

image.thumb.png.42a89f93c39479e8e6979668fbdc220d.png

image.thumb.png.d2a3097f5a42c5270817dc159a3fcbed.png

plant 2:

image.thumb.png.b9ccb1d0b4aaa97a52214ac869e4531d.png

image.png.8645cb78c7d4fd5d0d5b37c37c46468c.png

plant 3:

image.thumb.png.a625ad5142fb60f62a82d213192171e8.png

image.thumb.png.7c03e898f049458988b5e297f713fcc1.png

Inderdaad een vreemde opbouw van je plant.

Heeft deze andere voeding gekregen als de rest? Te lang donker gestaan?

De 3 planten hebben exact dezelfde omstandigheden gehad, grond, zon, water (ph 5,8-6,5) en voeding. Alleen is op die ene LST toegepast. Hieronder nog wat foto's van toen de planten begonnen aan de bloei, toen leek alles nog goed te gaan:

31 mei:

image.thumb.png.04e93a7c3c402f4481c63d280b51a853.png

image.thumb.png.7468772cd53dca51cca8745896567a69.png

6 juni:

image.png.d8f852817ab62d5f347ffaf560089084.png

image.thumb.png.7af605fab71119aa6b02270a3088140b.png

7 minutes ago, kritischemassa said:

Idd, was ik ook aan het denken 

Veel zal je er niet meer aan kunnen veranderen @hazemans

Ik zou ze zekers nog laten verder bloeien, wel in het oog houden dat er geen rot in komt. Mss dikken ze nog aan.

@Tat2peet Jij al meegemaakt dat zo'n vreemde groei krijgt?

dat ligt niet aan de LST hoor, dat is gewoon een rare expressie die al in de genetica van dat zaadje zat. Autoflowers hebben meer 'mutanten' dan gewone soorten.

die andere twee zien er inderdaad mooi uit!

• Like 1

13 hours ago, kritischemassa said:

Daar lijkt ze inderdaad op! Maar aangezien de mijne een autoflower is zal het geen verwisseld zaadje zijn.

13 hours ago, Tune said:

Ik zou ze zekers nog laten verder bloeien, wel in het oog houden dat er geen rot in komt. Mss dikken ze nog aan.

Ik dacht juist dat het voordeel was dat er niet zo snel rot in zal komen.. Dan zal ik deze ook weer beschut zetten bij regenweer (hopelijk na vandaag niet meer nodig)

1 hour ago, hazemans said:

Daar lijkt ze inderdaad op! Maar aangezien de mijne een autoflower is zal het geen verwisseld zaadje zijn.

Lijkt mij ook niet aannemelijk, misschien een vergelijkbare mutatie, zoals ik al zei ik zou haar gewoon laten rijpen, misschien gewoon prima wiet, je plukt je alleen het lazarus. :D 

3 hours ago, kritischemassa said:

Lijkt mij ook niet aannemelijk, misschien een vergelijkbare mutatie, zoals ik al zei ik zou haar gewoon laten rijpen, misschien gewoon prima wiet, je plukt je alleen het lazarus. :D 

Ga ik zeker doen! Als ik op Tralfamadore terechtkom zal ik het laten weten..

19 hours ago, Tune said:

Net wat @OutdoorKingzegt, zat al in de genen. Heb het wel eerder gezien, verwacht geen spectaculaire wiet ervan (helaas).

5 hours ago, hazemans said:

Ga ik zeker doen! Als ik op Tralfamadore terechtkom zal ik het laten weten..

Tijd-epilepsie lijkt me echt wel een beetje naar... alhoewel ;)

Ok, ik heb zojuist onderstaande gevonden in die rare. Lijkt op een banaantje, is dit een teken van herma? het zit op meerdere plekken.

Heb haar al apart gezet...

image.thumb.png.ebc832e6608faecd8e9339aad8a5355c.png

Yes een herma.

Ik zou of de banaantjes eruit halen of ineens korte metten mee maken en de plant om leggen.