• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
BlackWolf

VisHobby

Recommended Posts

Nice graskarper wegpiraat echt een torpedo en die zijn echt sterk heb er ook al een paar gevangen vroeger.

Vis nu alleen nog op roofvis.

De discussie over wel of niet eten van zelf gevangen vis is voor iedereen anders.

Een karper visser zal nooit zijn zelf gevangen vis op eten.

Maar als ik een snoekbaars vangen die de shad echt diep heeft geslikt verwijderen ik hem meteen uit zijn lijden en krijgt ie een tik op zijn kop en word daarna lekker opgegeten thuis.

Ik vind dat daar niks mis mee is en het is ook nog eens echt lekker. Ik neem denk ik per jaar 10 snoekbaarzen mee en dan ook geen echt grote dat zijn toch meestal de vrouwtjes die zorgen voor veel nageslacht.

ik vis wel alleen op stromend water een vis van een vijver zal ik ook niet eten.

Greetz limbo

@ limbo

niks mis mee hoor, alleen hier smaakt de vis echt naar modder en smerigheid.
waarschijnlijk door de vervuiling ofzo geen idee.

kijk er zijn vissen die nog steeds in overschot rondzwemmen daar mag je er gerust een aantal van opeten, bij karper is dat aanzienlijk anders want de echte record karpers zijn schaars en de rest is allemaal kort geleden uitgezet omdat het bestand door ziekte bijna naar het minimum gezakt was.
dan moet je niet gaan stropen zoals de polen dat doen hier in nederland, en dan nog kun je ze het niet echt kwalijk nemen want in polen is het heel normaal en vaak weten ze niet eens wat de regels zijn hier in nederland.
Als ik ze dan zie vissen op karper leg ik ze dat meestal netjes uit, en zetten ze de vis netjes weer terug, zo niet ben ik de plaatselijke boa voor een controle :D

als jij je snoekbaarsje zelf vang is dat nog altijd minder erg dan de beroepsvisser die het hele water leegtrekken met alle mogelijke bijvangst die er bij komt kijken ;)

Casto ik vang per jaar zeker zo'n 100 snoekbaarzen waarvan er misschien 10 van mee gaan om zelf te eten. En ook alleen een middel maat van 55 tot 60cm de grotere gaan altijd terug.

En snoek en baars gaan altijd terug .

Ik vind het gewoon ook een fijn gevoel om zelf gevangen vis te eten zo af en toe.

ik neem alleen iets mee voor mezelf ook niet voor andere mensen als ze me dat vragen zeg ik altijd ga maar eens mee en van je eigen visje. Meestal haken ze dan toch al af.

Ik zie genoeg stropers op het water die alle vis de kop in meppen dit vind ik dus wel echt niet kunnen.

En de beroeps schei maar helemaal uit. Die schrapen hele wateren leeg.

Greetz limbo

• Like 1

Ik heb wel eens iemand op bezoek gehad die graag kaper eet. Oostblokker ook inderdaad. Die ving er eentje er in de sloot achter mijn huis en die hebben we gewoon opgegeten. Smaakte prima. Hij had de vis een tijd in een bak schoon water gezet. Dat zou de smaak verbeteren.

Ik had gekeken en karpers waren niet beschermd. Nu ook niet voor zover ik kan zien. Alleen dat bepaalde vis clubs het niet toestaan.

We waren toen een terras aan/over de sloot aan het aanleggen en we zagen constant die karpers langs zwemmen. Hij had er ook in 5 minuten al eentje uit.

Ik ben ook een keer met hem daar gaan vissen bij een karpervijver. Dat was meer een soort viswinkel waar je zelf de vis uit het water moest halen. Je moest er ook per vis voor betalen.

Grappig verhaal Wietefras.  Ja dat karper niet beschermd is in NL is een beetje vreemd. Ze zetten ze tenslotte ook uit om op te vissen. Opeten van karper doen wij hier weinig. 

Ik kwam deze een tijdje terug tegen, Veta la Palma. Een bedrijf in zuid spanje dat vis kweekt in samenwerking met de natuur. Let op! Hier wordt niets gevoerd, alleen maar geoogst. De surplus zijn duizenden wilde vogels die in het gebied leven. Ze hebben de watertabel van een terrein hersteld en kregen er de lekkerste vis en de mooiste natuur voor terug. 

• Like 3

@ Limbo hell yeahh goeie ogen een echte viskenner de enige die het goed had, hier bij ons in t meertje hebben ze er vorig jaar een x aantal los gelaten om het riet en gras aan de kant weg te eten zo aan die dame te zien doet ze dat goed

Eigelijk ben ik een snoeker maar hang er soms ook wel eens een carper aan met me maatje die is gek op carperen en dan ga k ook wel eens mee zoals die dag dus dat die gras er aan zat lol

Pintje...jointje....hengels in het water....lekker zonnetje...en 's avonds een kampvuur.

Man wat voor een ROT vakantie heb jij gehad!  :D

@ casto  heb de kriebels ook weer terug gevonden 

dit najaar wat meer vissen denk ik 

@ mirmar was met 4 bezig hoor 2 naar links en 2 naar rechts 

@ tune ja en alle dagen die rotte 27 graden er nog bij ook  :rolleyes:

• Like 2