• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
karel kweker

New York laat cannabisgebruik voor medische doeleinden toe

Recommended Posts

De Amerikaanse staat New York gaat het gebruik van cannabis voor medische doeleinden toelaten. De Democratische gouverneur Andrew Cuomo kondigde woensdag een beperkt proefproject in twintig ziekenhuizen van de staat aan. New York is de 21ste staat in de Verenigde Staten die de wetgeving op dat vlak versoepelt.

De 56-jarige Cuomo was lange tijd gekant tegen een dergelijke maatregel, maar sprak zich vorig jaar al uit om het bezit van 15 gram cannabis of minder niet langer strafbaar te stellen. Hij gaat de versoepeling van de wet nu in principe via decreet doorvoeren. De voorbije jaren werd al vier keer geprobeerd de versoepeling door het parlement te loodsen, evenwel steeds zonder succes.

De toelating om cannabis voor medische doeleinden te gebruiken, zal wel worden beperkt tot ernstige aandoeningen zoals kanker. ‘Wij zullen toezien op het programma om de efficiëntie na te gaan’, stelde Cuomo woensdag tijdens zijn jaarlijkse ‘state of the union’.

Steeds meer Amerikaanse staten laten het gebruik van cannabis voor therapeutische doeleinden toe, zij het in verschillende mate. Colorado gaat het verst. Daar kunnen sinds 1 januari gebruikers van 21 jaar en ouder volkomen legaal tot 28 gram cannabis kopen. Ook Washington laat in principe vanaf komende lente recreatief gebruik toe.

Californië was in 1996 de eerste staat die cannabisgebruik voor medische doeleinden toeliet.

Gr Karel

Bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140108_00919124

9/01/14 - 22u38 Bron: ANPmedia_xll_6387219.jpg© afp.

De legalisering van mariuhana in de staat Colorado heeft geleid tot een ware koersexplosie bij een aantal beursgenoteerde wietbedrijven. Zo schoot de koers van Hemp Inc in de afgelopen drie dagen met 205 procent omhoog tot 8 dollarcent. De koers van vrijwel alle wietbedrijven is lager dan 1 dollar, maar de verwachtingen zijn hooggespannen.

"De vraag naar marihuana is onverzadigbaar", aldus bestuursvoorzitter Bruce Perlowin van Hemp Inc. Hij noemt het een "schranspartij in de aanloop naar de geboorte van een nieuwe industrie."

Andere aandelen die profiteerden van speculanten zijn GreenGro Technologies en Tranzbyte Corp, dat wiet verkoopt in Colorado. De koers van GreenGro is dit jaar met 1714 procent gestegen tot 80 dollarcent, Tranzbyte steeg 310 procent in 5 handelsdagen en was voor het eerst in 11 maanden meer dan 10 cent per aandeel waard.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1771366/2014/01/09/Wietaandelen-Colorado-gaan-als-een-raket.dhtml

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By karel kweker
      Beste leden,

Het loopt weer tegen het einde van de buiten seizoen, er zijn al mensen die hun wietplantjes aan het knippen of drogen zijn, andere mensen moeten nog een tijdje wachten. 

Het leek ons leuk om mensen wat ervaringen met elkaar te laten delen en dachten aan een leuke actie. Deze willen gaan  organiseren met de nieuwe sponsor Waterpijp-bong.nl  Het is de bedoeling dat je laten zien hoe je wiet verwerkt. Maak jij hasj, wietolie, spacecake, wietboter, of kan je gewoon heel creatief een joint draaien. Dan kan je dus al mee doen aan deze wedstrijd.  

De actie wordt gehouden vanaf vandaag tot 15 oktober 2019. 

Maak een leuke topic over hoe jij je cannabis verwerkt. Het mag gaan om knipafval of gewoon hele toppen of de hele plant. Als er maar wiet in het recept zit. 

Wat moet je doen om mee te doen aan deze wedstrijd. 
       Maak een leuk creatief topic aan op het forum en post hier onder de link naar de topic die je gestart bent. Op die manier krijgen we een overzicht van deelname Alleen topics die na vandaag zijn gestart zullen mee kunnen doen aan de wedstrijd. 

De topic's met de leukste en uitgebreidste uitleg maken het meeste kans om in de prijzen te vallen. Mooie foto's zullen zeker ook helpen natuurlijk ;). 

De prijzen die beschikbaar zijn gesteld voor deze wedstrijd door Waterpijp-bong.nl  zijn : 

Voor de 1e prijs : 25 euro aan waardebonnen in hun webshop
      Voor de 2e prijs : 15 euro aan waardebonnen in hun webshop
      Voor de 3e prijs : 10 euro aan waardebonnen in hun webshop

Natuurlijk kan je alleen mee doen als je lid bent van dit forum, en je de topic incl foto's hier op het forum post. Hiervoor moet je minimaal 18 jaar oud zijn.

Dus ik zou zeggen, doe mee.. maak een leuke topic aan op het forum, en deel hier onder je link 

• By karel kweker
      Dat een jointje enorm veel verlichting kan brengen bij mensen die leiden aan chronische pijn zoals dat voor kan komen bij multiple sclerose en migraine weten we natuurlijk al lang. Sinds kort is er echter ook een wetenschappelijke verklaring voor dit fenomeen. Onderzoekers van de gerenommeerde Britse Universiteit van Oxford hebben precies onderzocht hoe cannabis pijn beïnvloedt. Daardoor weten we nu dat cannabis met name een positief effect heeft op de manier waarop pijn wordt ervaren. De pijn is er nog wel, maar wordt door de gebruiker als minder heftig ervaren. Geen verrassing, we weten natuurlijk allemaal dat je van een blowtje een positieve ervaring krijgt.

• By karel kweker
      Op Facebook zie ik al een tijdje filmpjes voorbij komen met emmers vol ijs,…  De 1e keer dat ik het zag dacht ik leuk, grappig, die is gek,.. geen idee waar het voor was.
      Later zag ik nog verschillende filmpjes voorbij komen, en toen had ik door dat het voor de vreselijke ziekte ALS werd gedaan.  Als je een emmer ijs over je zelf  heen dondert hoef je niet te doneren.. wat ik dan wel weer vreemd vind, dus een koude ijsdouche,  en je hebt een schoon geweten?  Ik had al gedoneerd ,.. dus die emmer zal  mij bespaart blijven. Omdat ijskoud water en reuma toch al geen goede combi is…. En vind ik dat ijskoud water over je zelf heen gooien en niet doneren, je echt niet een betere mens maakt als dat je geen ijswater over je zelf heen gooit en ook niet doneert. Nou vind ik je ook geen slecht mens als je helemaal niet doneert.  begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft over zijn eigen portemonnee de beste overzicht.
      Maar tja dan kom je Peter Lunk (Coffeeshopnews.nl)tegen op het mooie Facebook,….
      Bron : wietblog
  • waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   6 Members, 1 Anonymous, 48 Guests (See full list)