• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
sensi life

koude hokken en tenten energiezuinig verwarmen!

Recommended Posts

Mijne is zoveel niet...ze verwarmen hier de lucht toch wel met 4 graden....

Licht natuurlijk ook aan hoe koud het juist is he buiten de tent...

Grtz

Een vraagje. Zon warmtematten voor in terrariums, kan dat ook dienen om onder smartpotten te leggen en zo de boel wat warmer te houden?

• Like 1

@Sub moet wel goed te doen zijn... Even kijken naar de wattage..

Die Casto liet zien zijn erg goed zit wel een kleine maar aan de meeste werken vanaf 100watt tot 300watt..... Ik hoor jullie al denken 300 watt is toch een slok aan stroom maar dus wel een stuk warmer...

Die tubeheater's waar Capone t over heeft zijn erg effectief ook helaas weer een maar aan ze kunnen tot wel 90graden worden, een thermometer geschikt voor die tubeheaters is dus in mijn ogen onmisbaar... bijelkaar koste plaatje rond de 100 euries vind ik iets aan de dure kant

Als je gaat kijken naar stroomverbruik etc en het haalbare kwa warmte denk ik dat de warmte matjes van Bio Green het goedkoopste kwa aanschaf en verbruik en het beste is, de kleinste van 15w kan al zorgen voor 24 graden leg er uiteraard aan hoeveel het moet verwarmen en hoe groot de ruimte is

Heb zelf dus een matje van Bio green pas gekocht deze

http://www.detuinsmurf.nl/shop/3-15-911/verwarming/biogreen-verw-pad-30x60-cm-32w.html

(mods admins mocht dit niet gepost kunnen worden verwijder ik t)

Is voor mij ideaal word gebruikt in een klein voorgroei hokje waar de temp wanneer de lampen uit zijn rond de 16 was nu met het matje erbij gemiddeld tussen de 18 en 21 graden en dat is rond de wortels ik meet de temp tussen de potjes

Voor mij is dit dus de uitkomst voor een klein hokje is de ruimte wat groter pak je een grotere mat met meer wattage ook is er voor de biogreen matjes een tempschakelaar

Das dus net als bij mij piraatje. Ik zit ook op 16min en dat moet hoger. En ligt da rechtstreeks onder u potten, of iets er over eerst. (Zit met smartpotten)

warmte mat maken uit elect.onderdeken 50watt

ik gebruik deze  van domo (do601ed) ,die ik wel uitelkaar heb gehaald en op kast/tent maat heb gemaakt :)

werkt top zonder hoog stroomverbuik

post-1230-0-71436100-1448125811.jpg

Das dus net als bij mij piraatje. Ik zit ook op 16min en dat moet hoger. En ligt da rechtstreeks onder u potten, of iets er over eerst. (Zit met smartpotten)

Bij mij staan de potjes op/in van die vierkante lekbakjes voor onder 11/18 liter poten en daar onder ligt de warmte mat...

Ik zou sws iets er onder zetten kwa plastic bakje of iets degelijks onderkant van een propagatorbak bijvoorbeeld, dit om eventueel water wat onder uit je smarthpot kan komen op te vangen en geen kortsluiting kan maken

Ik heb wel vaker gehoord dat gaskachels goed zouden zijn in kweekschuren en kassen.

De gassen waar wij mensen stilletjes dood aan gaan zouden erg goed zijn voor de planten. Klopt dat ook met wietplanten?

Wij hebben zuurstof nodig om te ademen. Planten hebben koolstofdioxide (CO2) nodig. En idd een gaskachel zou prima kunnen. Maar pas op dat het allemaal wel veilig is

• Like 1

ik zou gewoon 2 hokjes in een koude ruimte zetten en ze contra laten draaien 12/12...beide hokjes laten afblazen in die beperkte koude ruimte en die ruimte met een  afzuiger naar buiten afblazen..met een variomatic.. om onderdruk te houden in die ruimte en om wat verse lucht( lees CO2) te krijgen......dan heb je helemaal geen kachel nodig......

1..bijkomend voordeel is dat het koude hok co2 afgeeft wat het warme hok weer kan gebruiken...

2..elke geurtje wat je filters lekt heb je meteen in de gaten...

maw...je maakt er een soort van semi-gesloten systeem van.

je planten krijgen genoeg verse C02 als je 3/5 keer p/uur je hok ververst..met de afzuiging van de ruimte voldoe daar erg gauw aan...je zal ook op de rv moeten letten met deze opstelling want je planten blijven wel verdampen...

• Like 1

@DeVos zo doe ik het ook..  2 Tentjes op zolder..

Zolder is veel te groot warmte ging alle kanten op... Dus ik heb een soort extra tent om de tenten gemaakt. Nu blijft de temperatuur wel mooi stabiel

• Thanks 1