• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
BlackWolf

fotograferen.

Recommended Posts

Thanks Casto. Met nog een oud toestel gemaakt erg weinig scherpstel punten. Aan sparen voor n nieuwe zijn er twee die ik op t oog heb alleen scheelt t 500€ van elkaar....

Lastige vraag orzel ik heb zelf een d5300 en die bevalt me prima voor wat ik wil.

Zou nog wel een extra body willen hebben zodat ik niet steeds lenzen hief te wisselen en zou dan voor de d7100 gaan.

Gewoon even naar een winkel gaan en die body's even in je handen leggen om te voelen en te kijken.

Ik kan alleen uit eigen ervaring oordelen en ben nou ook weer niet heel erg op de hoogte.

• Like 1

Mzz ok, ja de 5300 is de lcd die uitklapt dat lijkt me dus wel erg handig maar t is weer een ouder model 2013 dacht ik... 7200 van vorig jaar. Maar die prijzen pfff. Altijd moeilijk..

Guest Dilago

Alhoewel ik weet dat er veel betere toestellen op de markt zijn, ben ik recentelijk voor de Canon 500d gegaan. Een beginners toestel wat voor mijn doeleinden voldoet en ik heb verder toch geen ambities op dit gebied.

Ja vele betere dat weet ik ook wel maar voor een veel betere prijs....... Mij n beetje te veel. D3000 heb ik nu al weer 5 jaar wil nu wel n vele betere hebben. Maja dan zit ik nog met de lenze die ik nu heb die kunne weer niet op de 7200. De oude camera geef ik aan mn vriendin. Mzzz hard decision wich would it be... :(

@dilago

Is maar net wat je wil natuurlijk voor normale foto's is een Canon uitermate geschikt maar hier moet mijn vrouw ook bruidsfotoshoots en dat soort dingen er mee kunnen en dat lukt haar met een Nikon beter als met een Canon of Sony.

Is gewoon een persoonlijk dingetje er zijn er miljoenen die hetzelfde hebben met canon.

Beetje xbox VS playstation verhaal zeg maar.

• Like 1

Guest Dilago

@dilago

Is maar net wat je wil natuurlijk voor normale foto's is een Canon uitermate geschikt maar hier moet mijn vrouw ook bruidsfotoshoots en dat soort dingen er mee kunnen en dat lukt haar met een Nikon beter als met een Canon of Sony.

Is gewoon een persoonlijk dingetje er zijn er miljoenen die hetzelfde hebben met canon.

Beetje xbox VS playstation verhaal zeg maar.

Ja precies, ik heb er te weinig verstand van en voor hetzelfde geld had ik een Nikon gekocht als ik getipt werd toen ik een camera zocht. :)
  • Like 1

Kom nou toch. Er zijn bergen echte pro's die kiezen voor Canon. Zo niet de meeste. Daar kun je echt net zo goed trouwfoto's mee maken.

Canon is vaak relatief duur, maar het zijn prima camera's.

Omdat ze het grootste marktaandeel hebben hebben ze bovendien ook het breedste scala aan toestellen waarmee ze juist veel meer gebieden specifiek ondersteunen dan Nikon en Sony.

Ik heb zelf een Sony omdat ik vroeger met film een Minolta. Daar heb ik nog een paar duizend euro aan lenzen van en die passen nu alleen op een Sony body.

De ene keer loopt de ene fabrikant wat voor en de andere keer een andere. De laatste jaren komen de nieuwste ontwikkelingen gelukkig van Sony, maar de andere fabrikanten pakken die dingen toch vrij snel op. Dus er is nauwelijks verschil.

Nikon is vaak ook gewoon een Sony sensor met een Nikon kastje erom. Dan bevalt mij de interface van Sony beter, maar dat is uiteraard ook weer persoonlijk en aangezien ik daar al een paar decennia mee werk komt dat voor mij automatisch. Terwijl ik net een Canon of Nikon steeds moet zoeken naar alle functies.

dat is toch precies wat ik zeg? 

dat het geen reet uitmaakt maar het is meestal net wat je als eerste keer aanschaft en dan blijf je daar vaak bij vanwege de lenzen die je er bij koopt.

een canon persoon zal niet snel overstappen naar nikon en andersom.

dat mijn vrouw met de nikon beter foto's kan maken is precies om die reden: ze heeft alles geleerd met een nikon en weet die dus van binnen en buiten te gebruiken, mocht ze nu een canon in handen krijgen zal dat voor haar een stuk lastiger zijn om dat weer onder de knie te krijgen.

met normale foto's bedoel ik uiteraard foto's zonder hoge eisen daarvoor maakt het geen reet uit welke camera je kiest en kies je meestal gewoon de goedkoopste optie, voor wat specifieker werk ga je selecteren op basis van je eigen eisen en wat je gewend ben.

conclusie:

het maakt idd niet veel uit wat je kiest, ik kies voor een nikon omdat we daar al tijden mee werken, jij kiest voor sony omdat jij daar goed mee om kan gaan.

ik heb niks tegen canon of sony of wat dan ook hoor, maar zoals ik al zei maak jij een playstation fanboy maar eens wijs dat de xbox beter is of andersom :P

• Like 1